Heeft mijn verzorgshetje IR?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Xliesje13X
Berichten: 206
Geregistreerd: 01-02-15

Heeft mijn verzorgshetje IR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 08:29

Hee allemaal,
Ik verzorg al een tijdje 2 shetjes en 1 paard. Ik ben super blij dat ik al 7 jaar lang die paardjes mag verzorgen en eigenlijk zijn het een soort van eigen paardjes geworden. ;)
Nu is er 1 shetje, Blessie, al een tijdje hoefbevangen. 3 maanden om precies te zijn. De da is volgensmij 2 keer langs geweest om pijnstilling te geven en de eigenaresse geeft ook elke dag pijnstilling.
Toch gaat het niet snel genoeg volgens de eigenaresse en de da. De eigenaresse is het volgensmij ook gewoon zat om geld uit te geven aan een shetje die ze in de toekomst wil verkopen (Dit heb ik pas gemerkt toen Blessie hoefbevangen werd)
Een paar weken geleden kwam de eigenaresse naar mij toe en zei dat ze het te lang vond duren. Ze zou nog 1 keer de da bellen en ze zouden overleggen om een zwaardere pijnstilling te geven. Dit was het laatste wat ze wilde doen...
De volgende dag belde de eigenaresse mij en vertelde dat de da insulineresistentie (IR) vermoed. Hij vermoed het dus het is niet echt vastgesteld.
Toen heb ik heel internet afgezocht naar informatie en weet ik nu ook wat het eigenlijk is. Ik baal heel erg want de Blessie moet nu aan een steng dieet en mag niet meer op het gras en ik weet zeker dat de eigenaresse dat niet leuk vind. Ze wil haar paarden namelijk gewoon op het gras hebben.
Nu heb ik eigenlijk al een tijdje niks meer gehoord over wat er gaat gebeuren met Blessie.
Wel mag Blessie weer op het gras (wel een heel kaal stukje wei) van de da wat ik helemaal niet snap.

Ik vraag me af of Blessie wel IR heeft en waar je dat dan aan kan zien.
Ik heb veel informatie gelezen op internet over IR maar ik ben ook erg benieuwd naar de verhalen van jullie over jullie paarden met IR.


Xliesje13X
Berichten: 206
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 10:24


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FrNo, IASCrawler, Majestic-12 en 25 bezoekers