ingespoten en nu maar hopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 13:24

Hoi Allemaal,

Een tijd geleden had ik een vraag gesteld over kogelartrose en nu meld ik even hoe het staat.
Afgelopen vrijdag is Jenny ingespoten in het kogelgewricht (rechtsvoor) met een hoge conc halyonzuur. Dit helpt de aanmaak van gewrichtsvloeistof en het kraakbeen weer gezond te maken als ik het goed begrepen heb. Iemand ervaring mee? Nu heb ik een heel stapschema voor 4 wkn en dan moet ze weer terug voor controle. Ben zeer benieuwd maar de prognose is heel goed.
*LOL*
Groetjes Andrea


andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 14:47

Hoi Madelein,

Dat klopt, maar dat zijn ook andere medicijnen, vaak cortisonen. Dit is weer iets anders, had er ook nog nooit van gehoord hoor.

Andrea

andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 15:00

Hoi Suzanne,

Mijn dierenarts is Van Schie uit wassenaar. Hij doet ook de paarden van Ankie en IJsbrand Sjardon. Ik heb zijn nummer wel als je een second opinion wil. Verder is de prognose van van schie dat ik weer op Z-nivo moet kunnen dressuren. Hij vindt dat zelfs beter dan recreatief rijden. Verder moet ze regelmatige beweging hebben, dat betekent geen dag vrij meer. Ik had naar mijn mening geen andere keus met inspuiten. Ze was na 4 weken stappen met pijnstillers en homeopathische medicijnen nog steeds kreupel. De enige andere mogelijkheid was op het land. Maar ja met pijn in haar voeten? Ik vond dat geen optie. Ik hoop ook dat het bij deze ene spuit blijft. Is jouw paard ook kreupel?

Groetjes Andrea

andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 15:24

Hoi Suzanne,

Ja de spuit was erg duur. 800,=. Ze is net ingespoten en moet nu 4 wkn stappen en dan weer terug. Verder mag ze nu niet los, niet in de stapmolen enz. Van schie is daar tegen zo lang ze kreupel is omdat dat ongecontroleerde beweging is. Mijn paard is 14 jr en vonden ze het nog te jong om er niets aan te doen. Je zou eens kunnen bellen (070-5177707)om advies te vragen. Je kunt 's ochtends tussen half 9 en 9 en 's avonds tussen 7 en half 8 bellen dan krijg je een dierenarts aan de lijn. Moeilijke beslissingen hoor, vond ik ook. Maar ja ik wil roch niet dat ze pijn heeft. En ja de bodem had er ook veel mee te maken zei de veearts.
Ook ik vind de wedstrijden niet zo belangrijk maar de vooruitzichten die de kliniek in Utrecht mij schetste vond ik ook niet zo leuk. Alleen maar rondjes in een goede bak en verder niet. Dus ook niet lekker op het strand. Ik hoop er het beste van en dat haar andere been niet op gaat spelen want dan kost het me weer 800,=

groetjes andrea

andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 07:52

Hoi,

Voor hoefkatrol geloof ik niet dat er inspuitingen mogelijk zijn. Wat ik wel weet is dat met speciaal beslag en bloedverdunners nog een hoop gedaan kan worden. Maar even bellen kan natuurlijk altijd. Of aan mr. offereins vragen want daar heb ik ook aangevraagd wat er voor jenny mogelijk was.

Groetjes andrea


andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 13:40

Hoi Natalie,

Toevallig komt is er pas bij ons op de manege een clinic van Bioscan geweest. As donderdag komen ze het paard van mijn vriendin doen. Daarna maak ik zeer waarschijnlijk zelf ook een afspraak. Komen ze bij jouw nog steeds? Bij ons vertelde ze de 1e week 3x komen en daarna om de 6 weken.

Andrea

andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 14:34

Hoi,

Ik dacht bij ons ook, ze komt uit aalsmeer.
Ik heb de clinic nl niet gevolgd want ik was er niet maar morgen ga ik bij mijn vriendin meekijken. Rot voor je met je paard.

andrea

andrea
Berichten: 26
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 14:47

Hoi,

Dan is het niet Betty. Wat erg van je paarden. Met Jenny heb ik nooit veel gehad. Ze is 14 en dit is het 1e. Ze is er wel vorig jaar ook kreupel van geweest. Ik was toch wel heel erg geschrokken van het vooruitzicht wat utrecht mij schetste. Nu ben ik veel positiever. Op zich vind ik het ook niet erg om nu even rustig aan te doen. OCD is te opereren toch? Ataxie poeh kun je daar nog iets aan doen?
Andrea


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot, Polarize en 14 bezoekers