knoflook en zomerexceem vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-01 06:38

Ik heb gehoord dat knoflook tegen vliegen werkt. Maar hoe voer je knoflook? In poedervorm door het voer? En hoeveel? Kun je het ook gewoon in de supermarkt kopen of moet het perse van een ruitersportzaak zijn? En nog en vraagje over zomer exceem: we hebben een Welshje van 5 en in de zomer heeft ie altijd last van exceem (zomerexceem dus). Zijn manen en staart zijn nu weer redelijk aangegroeid maar ik wil graag voorkomen dat ie straks alles er weer afscheurt. Is er iets wat ik hem kan geven wat echt werkt? bvd

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 10:44

Ik ben dus ook pas sinds 2 weken met knoflook begonnen......ik heb het bij de paardedrogist besteld........ik doe het gewoon door het voer.....ik heb een mengsel van knof-foenergriek.....en eerste wilde ze het dus echt niet eten maar de 2e dag wel, het ruikt namelijk zeer sterk!!!!
Ik heb gehoort dat die knoflook heel goed is tegen vliegen.....dus ga ik in de zomer gewoon door met het voeren van knoflook!!!
En ook onze shet heeft zomereczeem.....heb al allerlei tips gehad, maar het belangrijkste is dat je er heel vroeg in het voorjaar meebegint.
Maar ik weet niet of je de paardedrogist hebt?
Daar staan ook een boel middeltjes in tegen zomereczeem.....en het een helpt bij het enen paard terwijl het bij het andere paard dus niet helpt.....dusse gewoon experimenteren!!!!

Jacqueline

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 14:11


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 19:04

Hoi! Ik voer Pie en Isa ook knoflook, je kunt het in snippers of in poeder kopen waar je het voer ook koopt. Ik geef het gewoon door de brokken, eventueel beetje spetters water doorheen zodat het poeder niet aan de voerbak blijft plakken. Knoflook helpt ook bij de bloedcirculatie, tegen ontstekingen dus, tegen hoest, keelpijn, verkoudheid, en ze hebben minder snel huidklachten zoals exceem of schimmel. Ze krijgen er een glanzende vacht van trouwens. Pie krijgt twee eetlepels knoflooksnippers per dag ongeveer. Doei! Dorine.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 16:11

wie weet er wat een emmer knoflookpoeder ong kost bij de paarden drogist???? en hoeveel zit er in en hoeveel schepjes voer je p.d

seleentje
Berichten: 76
Geregistreerd: 11-03-01
Woonplaats: Lint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 22:14

ik heb nu net gehoord dat azijn ook goed helpt tegen zomerexeem!!! Gewoon elke dag met een watje wat azijn aanbrengen, ik weet niet of het echt helpt, maar mijn vriendin vertelde dat ze dat had gebruikt bij haar pony!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 07:45

Ik geef altijd twee teentjes knoflook in de zomer en het helpt bij Pablo echt. Als ik het maar wel elke dag geef en er vroeg genoeg mee begin. Hij wordt nog wel gestoken maar het worden niet meer van die grote opgezwollen plekken. Dat had hij voor de knoflook namelijk wel.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 22:24

Ik haal de knoflookpoeder en foenegriek bij de Dommelsche molen.
Knoflookpoeder kost 32,50 per 2,5 kg.
Bij de Boerenbond heb je het ook.
Petra