* losse knie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 01:35

de dierenarts heeft bij mijn 5 jarige merrie een lossie knie rechtsachter geconstateerd.
dit is ongeveer 2 weken geleden, de eerste paar dagen schoot hij bij bijna elke stap in stap en draf uit de kom, nu nog maar een enkele keer.
ik kreeg het advies om 2 weken lang elke dag 20 minuten te stappen op een zachte ondergrond.de 2 weken zijn nu bijna om en volgens mij is het nog niet helemaal over.
Mijn dierenarts begon eigenlijk gelijk over een knieband doorsnijden, maar dit lijkt mij nogal drastisch.
Kan ik dan bijvoorbeeld nog wel wedstrijden rijden(springen, dressuur)?? Ik heb ook gehoord dat het met speciaal beslag en goede training van de achterhand over kan gaan.
Wat raad u in dit geval aan??

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 19:55

hallo,
Ik heb op http://www.icelandic-horses.com wel bij ijslanderplaza onder medisch en dan te korte kniebanden iets over kniebanden doorsnijden gelezen. Misschien heb je er wat aan.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 02-02-22 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:18

Het doorsnijden van de binnenste knieband is een laatse middel. Eeen aangepast beslag (binnendoor zetten = buiten-achter hoger) is een eerste stap. Altijd in combinatie met spieropbouwende trainingen waarbij veel en lange stukken rechtuit belangrijk zijn. Eventueel i.c.m. spieropbouwende middelen.