* slijmbeurs linkervoorvoet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

* slijmbeurs linkervoorvoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 21:38

Mijn merrie heeft in haar linkervoorbeen een slijmbeurs zitten. Zo'n twee jaar geleden kreeg ze daar voor het eerst last van. We zijn toen naar de kliniek Bosch en Duin geweest (waar we hele goede ervaringen hebben) daar zeiden ze dat we twee dingen konden doen. Of eerst een paar weken rust en dan misschien inspuiten of gelijk inspuiten.

We hebben toch gekozen voor de rust. En na een paar weken liep ze weer super.
tussendoor heeft ze nog OCD gehad daar is ze aan geopereerd en heeft ze geen last meer van.

Maar nu een paar maanden geleden begon ze weer onregelmatig te lopen. Maar na een paar rondjes was er niets meer van te zien. Wij dachten eerst spierpijn, we rijden Z1 en begonnen meer op te richten.

Na het even aan gekeken te hebben toch een dierenarts geroepen, hij kwam toch om haar te enten, was ze toch weer flink kreupel.
Na 2 weken rust was het weg. Maar na weer opgebouwd te hebben kwam het als snel weer terug.

Wij weer naar de kliniek. Ze is nu ingespoten en we hebben 4 weken gewandelt en mochten vandaag weer rustig aan beginnen. Linksom liep ze goed, maar rechtsom weer niet.

Nu staat ze sinds donderdag op eenwig linksvoor om iets stijler te staan. En zo haar voet iets te ontlasten ,had de kliniek aangeraden. En ze staat met haar voorbenen ook iets naar binnen (toontredersstand).

Mijn vraag is hebben jullie ervaring met overbelasting van die slijmbeurs. Morgen laten we dr nog maar even lopen. Of kan het door de wig komen. Volgens mijn hoefsmid kan ze er niet door kreupel lopen.


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 15:38

Iedereen heel erg bedankt voor de adviezen. Zo zie je maar weer dat er veel verschillende manieren zijn.
Ondertussen heb ik gehoord dat ze ook best even aan de wig moet wennen. Ik kijk het nog even aan.

Maar ik kom er zeker nog op terug.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 19:23

Hoi,

De laatste week hebben we dr weer gelongeerd en ze liep best goed. Linksom liep ze eigenlijk altijd goed. En rechtsom nog wel wat moeilijker, eerst liep ze 3 passen onregelmatig en de laatste paar dagen eigenlijk 1 pas. Ze moest meer zoeken hoe ze haar voeten neer moest zetten.

Vandaag was er weinig plek om te longeren. En ben ik er even opgegaan. Ik had verwacht dat de heel narrig zou zijn, maar dat was niet het geval. Ze was juist heel vrolijk en attent. Lekker kijkerig Haha! Maar dat vind ik een goed teken!
En na 15 minuten heb ik haar voorzichtig in draf gezet. Eerste langezijde twijfelde zij, ze durfde niet echt. Maar daarna had ze weer aardig de smaak te pakken. Alleen met bochten had ze het erg moeilijk.
Ik heb het bij een paar rondjes gelaten. En moren gaan we weer even kijken.

Er is nog hoop


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nadcha, Trendiction, xemmafalcon, xMaritt en 70 bezoekers