stijfe shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:15

Je kan best brokken geven, maar het hangt er vanaf WAT voor brokken.
Er is biks met 5% suiker+zetmeel en biks met 40& suiker+zetmeel dus ja...
Welke biks heb je gekocht?
Het is trouwens niet zo verstandig om jouw Shet appelstroop te geven!
Dat is een en al suiker! Vind het wel erg raar dat jouw DA je had aangeraden dat aan je HB pony tegeven ook al is het alleen om haar die poeder te geven, dat kan vast ook op een andere manier.

Edit: Je weet wel dat het eiwit percentage geen bal uitmaakt? Een paard raakt HB van suiker (fructaan)


Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:18

ohjajoh6 schreef:
GEEN brok geven! Eigenwijssie! Het is banketstaaf maar je pony moet echt op water en hooi leven totdat op zijn minst de pijn uit die voeten weg is... Geloof mij nou maar , beter te mager en zonder die gruwelijke pijnen, als te zwaar en moeten laten inslapen omdat pony niet meer kan, HB is geen geintje!!


Het is wel van uiterst belang dat de pony voldoende vitamine en mineralen binnen krijgt.
Daarvoor kan je de liksteen van Paardnatuurlijk geven of de brokken van Healthy Herbs

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:22

ilikex schreef:
Volgens mij is het basisbrok, zak ligt buiten zal morgen kijken! Ze is 21..

Dat dacht ik ook, dat ze genoeg mineralen en vitamine nodig hebben, want zonder is ook niet goed..


Tja, het kan basisbrok zijn van pavo, marstall, hippostar etc etc
Ik vind het trouwens wel raar dat je voer koopt terwijl je niet eens weet wat je überhaupt voert.
Maar ik zal je alvast zeggen: de meeste basisbrokken zitten borden vol suiker!
Onder andere pavo grr...

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:47

ohjajoh6 schreef:
Nou sorry hoor, maar je geeft geen brok bij accuut HB, vind dit best erg eigenlijk en trek mij dan ook maar terug...


Veel mensen zien brok als een suikerbom maar echt niet in alle brokken zit dus zoveel suiker, zie Healthy Herbs. Die brokken bevatten slechts 8% suiker+zetmeel en is op basis van kruiden, grassen, boomschorsen etc.
Maar de meeste brokken zijn op basis van granen en dat is een bom van zetmeel (en dus suiker).

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:52

ilikex schreef:
Het is niet van pavo in iedergeval, want daar zit echt veel in!


In de andere merken zit gewoon even veel suiker hoor, maar ben gewoon geen fan van pavo.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:21

ilikex schreef:
Het is basismuesli van subli


Dan kan je beter de dieetmuesli van subli geven want daar zit heel weinig suiker+zetmeel in en is speciaal voor HB en dikke paarden.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:23

joyce B schreef:
granen bestaan uit zetmeel, zetmeel zijn koolhydtaten en koolhydraten zijn een soort suikers.

Geen muesli of brok voeren, hoogstens een vitaminekorrel.
Met een handje vitaminekorrel geef je alle vitaminen en mineralen die ze nodig hebben per dag, maar geen overbodige energie en suikers. Met een handje brok of muesli krijgen ze lang niet voldoende vitamines en mineralen binnen omdat ze daar eerder een halve tot hele kilo per dag van moeten krijgen.

Met goed hooi worden paarden ook dikker, daar hoef je echt geen brok of muesli voor te voeren.


Volgens mij gaat het bij TS erom dat haar Shet voldoende vitamine en mineralen binnen krijgt.

Edit, niet alle muesli's en brokken zijn op basis van granen.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:54

Goed zo Ts!

Houdt er wel rekening mee dat als jouw Shet genezen is ze het aankomende jaar nog niet het gras op mag.
En dat als ze de jaren daarop wel het gras opgaat een grasmasker de enige optie is (kies dan wel voor een goed passende).


Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:42

Fijn dat de DA is geweest!

Maar waarom moet de Shet op stal blijven?
Buiten is toch juist fijn?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 82 bezoekers