gescheurde lippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ashkerlon

Berichten: 2639
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

gescheurde lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 00:36

Mijn paard heeft last van kloven en scheuren in haar lippen.
Gisteren was mij nog niets opgevallen, vandaag zitten haar lippen vol scheurtjes. Niet in de hoeken waar je het misschien nog kan verklaren door het bit, maar eigenlijk over heel de lippen en vooral de onderlip heeft het te verduren. Vooraan zitten ook korstjes en velletjes.
Het lijkt stuk gesprongen door de koude, zoals je het bij mensen ook kan hebben.

Op stal hadden ze dit nog niet eerder gezien bij hun paarden en ik weet eigenlijk niet goed wat ik er mee moet aanvangen? Ik heb haar liksteen uit de stal gehaald, omdat zout zeker niet fijn is in al die kloofjes, maar ik kan toch moeilijk met labello of iets dergelijks gaan smeren?
Wat zou ik kunnen gebruiken om haar lippen soepel te houden en vlot te laten genezen? Vaseline? Zinkzalf? Honingzalf? Als ze het meteen kan aflikken zal het niet goed werken...

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.


Ashkerlon

Berichten: 2639
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 12:15

Ze eet niet uit een hooinet. Zondag heeft ze een paar uur op de grote weide gestaan, hier staat nog behoorlijk lang gras op. De weide is wel open en bloot, dus als het waait, staat ze vol in de wind.
Het ziet er behoorlijk pijnlijk uit eigenlijk. Ze wil ook niet dat ik aan haar mond kom, waar ze anders geen problemen mee heeft.

vaseline sluit denk ik te veel af. zinkzalf zou lang blijven hangen en dus beschermen, maar ik weet niet of het kwaad kan als ze deze zalf binnen krijgt. het werkt wel super goed om kloven weg te krijgen op je handen enzo.

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.


Ashkerlon

Berichten: 2639
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: gescheurde lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 12:57

Ik heb er niet aan gedacht een foto te maken, omdat ik dacht dat het wel vaker voor zou komen en ik dus snel een handig middeltje zou vinden. Blijkbaar heeft ze weer eens iets unieks uitgevonden.

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Ashkerlon

Berichten: 2639
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:49

Deze namiddag een foto genomen van haar lippen. Het begint er al beter uit te zien, maandag waren de kloven dieper en zaten er ook korstjes en losse velletjes. De lippen zijn ook niet meer zo hard.
Zalf smeren vindt ze trouwens echt niet grappig en ze duikt meteen in de drinkbak...

Afbeelding
Afbeelding

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Ashkerlon

Berichten: 2639
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: gescheurde lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 23:59

Ik smeer nu met Inotyol, blijft ook heel goed kleven, maar smaakt waarschijnlijk verschrikkelijk!

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, Noukie, Stelvio en 27 bezoekers