stijfe shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:39

Nooit met een hoefbevangen pony lopen, de pony mag wel uit zichzelf lopen. Dus een stukje afzetten in de paddock is geen probleem. Beweging is goed, gedwongen beweging uit den boze! Als de pony liever stil staat? Prima. Dan doet het simpelweg te veel pijn om te bewegen.
Op wat vochtig zand zetten is ook super.


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:44

ilikex schreef:
DA is niet gekomen vandaag, mn moeder wou eerst nog met mijn vader overleggen.. maar ik dacht dat ze afspraak had gemaakt, niet dus. Dus ze belt morgen als het goed is , er even op gehamerd dat het erg belangrijk is !!

Goed zo meid :) meer kun je niet doen, je bent nog afhankelijk van je ouders immers.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: stijfe shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:28

Klinkt goed meid! :) pony die zelf komt aandraven, is een flinke vooruitgang :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:34

Nou ja, ik mocht mijn paard ook echt niet teveel laten bewegen; ik mocht een stuk afzetten in de wei (kaal) dat groot genoeg was om te rollen en te stappen, maar te klein om te kunnen draven. Anders ging hij wel rennen en dat was schadelijk omdat het nog zo acuut was.
Paard is helaas 1 keer uitgebroken en liep daarna ook vreselijk kreupel. Maar hij moest en zou weer laten zien dat hij de baas was. Dus voor zijn veiligheid en gezondheid een postzegelstuk afgezet. Zodat hij wel zijn vriendje ook kon zien (want ronddraaien op stal en die onrust was niet bevorderlijk).
2 week medicatie gegeven en daarna nog een week rust en week 3 zat ik er alweer voorzichtig op :) dus t is goedgekomen!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:13

T komt ook even hard aan, 2 pony's met problemen tegelijkertijd is ook niet niks. Sterkte

Maak je niet gek door je eigen angsten, er kan altijd iets gebeuren. Je weet nu wat er aan de hand is en hoe je het kunt controleren. Als de bult mooi stabiel blijft, hoef je je geen zorgen te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elin_, GoogleAdsense, SentiBot en 29 bezoekers