Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:07

hallo,

mijn pony heeft altijd al een bloedneus (bijna elke dag) soms wat minder maar nu echt erg, ik vond bloed op der staldeur en na 3 min bewegen droop het uit der neus heb het met 5(!) doekjes proberen schoon te maken deze waren helemaal rood. maar nog niet gestopt. er is al een endoscopie gedaan begin dit jaar + een hoofdfoto om te kijken of er een tumor zit, dit is niet het geval (in der hoofd niet dan) nu liep ze ook opeens met der hoofd over de grond en dat doet ze echt nooit, maar dan ook echt nooit. daarna ging ik met mijn hand over de hals en voelde ik een grote bobbel zo'n 20 cm achter haar oren, het is dik, warm en heel hard en groot. maar ook weer een beetje zacht, heel apart dus.

morgen komt er toevallig een DA op stal die ik ga vragen ook mijn paard te bekijken, mijn eigen DA is helaas op vakantie maar naar deze worden we door gewezen dus dat zal wel okee zijn. ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen..!

heeft er iemand ervaringen mee?
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 02-12-13 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’


xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:11

als je goed lees is er een DA bijgehaald en heb ze zelfs in de kliniek gestaan. we konden niet de precieze oorzaak vinden en toen zou het een haarvatje zijn. maar zoveel bloed kan denk niet uit een haarvaatje komen. dit paard heeft een medische achtergrond, en met alle dingen komt er een DA bij of een bezoekje aan de kliniek!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’


xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:12

ik heb net ook gebeld, morgen komt er eentje kijken

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:24

even ter duidelijkheid. het heeft mijn nooit goed gezeten dat ze een bloedneus heb en ga er ook absoluut niet vanuit dat het over gaat. tijdens de endoscopie zagen we een spoor bloed lopen tot boven het oog. verder zijn we niet gegaan (vraag me niet waarom niet) we hadden geen oorzaak. maar een tumor was toen nog niet uitgesloten. om een tumor uit te sluiten werd er een hoofdfoto gemaakt. hierop was alles okee. dus dacht de kliniek dat het een adertje is, en ja ik heb er niet voor geleerd dus ik geloof dat. maar het heeft me nooit lekker gezeten en nu weet ik bijna zeker dat het geen andertje meer is, want zoveel komt er niet uit een adertje lijkt mij. en ook idd onder het motto dat een paard niet zomaar doodbloed en het meestal dramatischer lijkt, heb ik er verder nooit echt over gehad. tot nu er ook een bobbel op der hals (manenkam) zit.

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:33

er zijn meerdere bloedtesten gedaan afgelopen jaar, daarop was alles prima. weet niet of je dat daarop kunt zien?

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:34

kiki1976 schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar niet iedere tumor is te zien op een foto.


ja dat weet ik ook, en daarom heb ik voor me zelf nooit uitgesloten dat het geen tumor is, en dat hij misschien we te klein was op te zien.. ik ben benieuwd!!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:41

haha bang ben ik toch al wel een beetje, ik zou ook het liefst naar de kliniek gaan maar ik kan zelf niet rijden ben pas 17. en ze is verder gezond dus neem aan dat ze morgen gewoon haalt hoop ik, ze heb het natuurlijk al een jaartje. maar ik snap het helemaal dat je dat aanraadt

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 21:47

vonneke schreef:
Wat vervelend Salina.

Hopelijk valt het mee. En of je nu naar de kliniek rijd of morgen als het een tumor oid is maakt het waarschijnlijk de 12 uur ook niet meer uit.

Good Luck!!



heel erg bedankt!!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:00

ik heb haar temperatuur niet gemeten, ga morgen vroeg naar stal en ga dat gelijk doen! had ik ook al als advies gekregen net van de DA en me lesgeefster. bedankt dat jullie allemaal meedenken en het is idd een grote bult! en bedankt voor jullie steun!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:07

dankjullie wel! en jazeker bente, mag nu ondertussen wel ophouden..

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:28

misschien ook wel een aanwijzing, mijn paard is moeilijk in een 'dressuurhouding' te rijden, ze wilt dat niet, maar laag zoals western, lang teugeltje buitenrijden en springen is geen probleem (dan hoeft ze der hoofd nooit netjes te houden van mij) ze is daar extreem moeilijk mee. en dat probleem vind zich op het gedeelte waar nu die bult zit.

ik ga zo slapen. morgen laat ik weten hoe of wat

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 07:54

Jet schreef:
Komen die bloedneuzen steeds uit een neusgat, of dan uit de ene en dan uit de andere? Heeft hij een endoscopie gemaakt richting de longen of alleen in de bijholtes van de neus?
Ik heb een paard gehad dat af en toe een bloedneus had uit één gat en dat bleek een tumor te zijn in een bijholte. De laatste bloedneus die ze had hield niet echt op, het liep er niet constant uit, maar druppelsgewijs. Toen heb ik actie ondernomen en is ze dus op een kliniek onderzocht met een hele fijne endoscoop. Die kon goed in alle bijholtes komen.
Die bult, zit die echt op de hals of eigenlijk net ervoor? Als ide ergens midden op de hals zit, zie ik zo geen verband met de bloedneuzen. Wel kan dat natuurlijk een beperking zijn voor het "aan de teugel" rijden.
Het kan inderdaad zo zijn dat ze nu haar hoofd laag wil houden omdat ze dan geen bloed in haar keelholte krijgt.
Ik hoop dat ze morgen goed kunnen onderzoeken en uitvinden wat er mis is, sterkte ermee hoor!


Bedankt voor je reactie! Ze heeft het telkens alleen maar uit 1 neusgat. Ze we hebben met de endoscopie gekeken in der neusholtes (tot boven het oog) verder konden we niet kijken, misschien omdat het geen verfijnde 'slang' was? Die bult zit 20 cm achter haar oren, niet in het midden van de hals.

Ik hoop zo dat we eindelijk iets vinden en dan als het mee zit iets dat we kunnen behandelen..

Heel erg bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 03-12-13 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 08:06


’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 08:08

Estherbrink1 schreef:
Mijn pony heeft een schimmel infectie gehad in zijn luchtpijp zak. Had ook een bult net achter de oren/wangen. En wilde ook heel slecht "afbuigen/nageven" Ik heb toen gelezen dat een paard van zo'n infectie ook bloedneuzen van kan krijgen.
Misschien kun je even googlen op "schimmelinfectie luchtpijp zak paard". Volgens mij krijg je er dan wel meer informatie over.

Veel sterkte in ieder geval!


Bedankt voor je reactie, en ja klopt van schimmel infecties kunnen ze ook bloedneuzen krijgen. Ik weet al allemaal wat het kan zijn ondertussen haha.. Hopen dat er iets uit gaat komen straks! En bedankt!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 08:38

Het is een kleine KWPN merrie (1,57m) springefokt ze is 25 april 9 jaar geworden. Het gaat om dit paardje :
Klik voor Foto

Foto is van 2 weken geleden

En bedankt allemaal!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 14:19

de vervanger van mijn DA is geweest, als eerst haar hals. hij denkt dat het der nekband is (ik denk van niet) ze reageert er erg fel op. trappen wegdraaien. nu moet ik 5 dagen gel op der hals smeren en masseren zaterdag moet het weg zijn. word het erger of na zaterdag niet minder dan bel ik direct DA of kliniek. (mijn eigen DA is als goed is dan terug)

voor haar bloedneus moet ik een vitamine k supplement gaan bijvoeren. omdat ze het zomers wel minder heb en vooral als ze op het gras staat (in gras zit vitamine k) als het hierdoor niet minder wordt of niet weg gaat neem ik contact op met kliniek en me eigen DA. ook moeten we opletten dat we niet teveel vitamine k moeten gaan voeren want dat is ook niet goed.

ik ben heel benieuwd en ik zal jullie op de hoogte houden!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 14:36

hij zei verder niets over de nekband daarom lijkt het mij ook sterk..
ook ik ben niet tevreden. maarja ik weet het zelf ook niet. haar tempratuur was vanochtend om 9 uur 37,9 dus aan de hoge kant, vanavond weer meten en derest van de week, komt ze bij 38,5 is het een belletje naar visdonk.

en ik heb niet gezegd dat het niet haar nekband is, hij zal het wel beter weten lijkt mij dus dacht okee dan, als het erger wordt of niet minder bel ik gewoon visdonk

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 14:50

Ik snap je reactie helemaal, maar helaas kan ik niet zelf me paard laden en wegrijden ben pas 17, de mensen om me heen hebben zoiets van ze heb het al langer (die bloedneus dan) alleen is het nu erger dus ze overleeft het nog wel. Verder is ze wel attent en ze eet gewoon gelukkig. En die hals tjaa, als ik geen verbetering zie dan bel ik en zeker als ik een verslechtering zie dan gaat er een belletje naar de kliniek

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 15:11

Dankje wel voor de reactie! Owja de bult naja hoe je het wilt noemen is groter dan een handpalm dus een kies of ect is het niet

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 16:04

ik sta niet op een manege (gelukkig) ze heeft geen last van ademen, maar ik ga niet paniek lopen rondzaaien, want dan wordt het alleen maar erger ook voor het paard. ze heb het idd al lang en tuurlijk zit het mij ook niet lekker en word ze constant in de gaten gehouden. we hebben een trailer ter beschikking. paard is verder okee. ze gaat nu dan vitamine k krijgen en die bobbel + tempratuur wordt in de gaten gehouden. en ik ben er niet luchtig over, dat lijkt misschien zo maar thuis zit ik hem best te stressen hoor ;) ik ken mijn paard heel goed, ik volg mijn gevoel en dat heeft al meerdere keren gelijk gehad dus als ik straks echt vind dat ze helemaal binnenste buiten gekeerd moet worden dan gebeurd dat ook. de omstandigers vinden dit niet normaal die enorme bloedneuzen of een kleine paar keer per dag + die bobbel. zien we eind van de week geen verschil (vrijdag/zaterdag) of zien we andere verslechteringen dan gaat ze gelijk naar de kliniek. ik snap je reactie maar ook ik weet niet meer wat ik moet, iedereen gooit het op een adertje, we kijken of de vitamine k aanslaat zo niet dan gaan we naar de kliniek. ze heeft het namelijk zomers minder tot bijna niet. dan staat ze op het gras en in gras zit vitamine k. vandaar de gedachte dat dat het zou kunnen zijn. en ja die bult ik weet het echt niet. als de DA er luchtig over doet , ja ik weet het niet ik heb er niet voor geleerd, maar als het niet weg is eind van de week ook dan gaan we richting een kliniek. ikzelf weet het gewoon niet meer, bedankt voor je reactie ik heb er alle begrip voor!!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 17:58

Vandaag voor het eerst der vitamine k supplement gekregen. Ik ben benieuwd of het werkt..
Ook vandaag weer voor de 2e keer die gel op de hals (manentop) gesmeerd. Zaterdag moet het allebei over zijn. Tis nog spannend dus! Ben zeeeer benieuwd of het werkt

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 18:40

geerke schreef:
als de vitamine K werkt dan kun je er bijna vanuit gaan dat er inderdaad een stollings probleem is.


Ja daarom! Maar hopen dat dat het is. Dat is het minst erge denk ik. En die bult merken we vanzelf!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 18:51

geerke schreef:
Het zou Von Willebrands kunnen zijn.Epistaxis komt dan ook veel voor.
Ik heb een linkje maar ik weet niet hoe je engels is...het is vrij ingewikkeld :7
Anders moet je even je da vragen naar de Von Willebrands ziekte.Als hij ook honden doet moet hij het zeker kennen ;) (herdershonden vooral)

http://www.vetstream.com/equis/Content/Disease/dis01001


Okee dankjewel! Ik ga het zo even proberen te lezen haha!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 19:35

Cerera schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.
Het eerste waar ik aan denk is een paard dat ik gekend heb. Bobbel op de hals (later zelfs meerdere), bloedneuzen. Dit paard had inderdaad een tumor in haar hals. Wat ik wel vreemd vind is dat het bloed maar uit 1 neusgat komt. Mij is altijd geleerd dat als het uit het hoofd komt, het ook aan 2 kanten komt. Komt het aan 1 kant, dan zit het waarschijnlijk in de neus. Sterkte in ieder geval, en ik volg :)


Bedankt voor je reactie.
En bij bloed uit 1 neus gat is het vaak een tumor, schimmel in luchtzak of iets anders.
Uit twee neusgaten weet ik niet meer precies wat het kon zijn. (Heb zoveeel er ondertussen over gelezen..) en wat rot voor dat paard die al die bulten had!

Ik hou jullie op de hoogte! :)

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 19:37

Resistance schreef:
Zou het niet kunnen dat het vel bij zijn slijmvliezen ofzo gewoon erg dun is, en dat dat elke keer als hij briest ofzo stuk gaat?


Het is niet te zien dan het dun is(op scopie vorig jaar), en ze hoeft niet eens te briesen. Als ze stil staat (bijv tijdens het poetsen) krijgt ze het ook, dus ze briest niet eens...

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: darkadia, Eve_16, Evii2018, hedwig1, LaDonna75, Marigo, petje86 en 21 bezoekers