Dikke buik, teveel gas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Dikke buik, teveel gas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 15:43

Sinds 4 maanden heb ik een 2 jarige pony. Het begin verliep niet erg soepel. Toen hij eenmaal bij ons was, kwamen we erachter dat hij bloedworm en spoelworm had. Ik heb hem op advies van de dierenarts 2 keer ontwormd met equest en 1 keer met pramox. Nu moet ik over 10 weken weer een mestonderzoek laten doen en daaruit blijkt dan wat hij dan moet hebben.

Sinds enkele weken heeft hij een ontzettend dikke en harde buik! Ik mag er wel aanzitten, maar vind hij niet heel fijn. Dus heb ik de dierenarts weer laten komen. Die denkt dat het een nasleep van de wormen is en heeft ook aangeraden om een zandkuur te geven. Daar zijn we nu mee bezig, maar ik merk nog geen verschil, misschien duurt het wat langer?

Iemand enige ervaring mee of nog tips die ik kan proberen? Misschien bepaald voer of een voedingssupplement?

Aanvullende info: Hij staat 24/7 op een weiland, waar momenteel nauwelijks gras meer in staat. Hij krijgt 2 a 3 keer per dag een paar plakken kurkdroog grofstengelig hooi, en een half schepje Natures Best van Pavo.

Alvast bedankt voor het meedenken!

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.


Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Dikke buik, teveel gas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 16:07

Bedankt voor de snelle reacties!
Het zou natuurlijk kunnen, dat het door het natte korte gras komt.
Ik zal eens tussendoor een pakje fijn hooi gaan halen. Mijn DA zegt dat grof hooi juist goed is voor de darmen, maar uiteraard kan ik het eens uitproberen. Helemaal van het gras af, gaat helaas niet op deze locatie, maar er staat echt bijna niets meer. Vandaar dat DA idd bang was dat hij zand binnen zou krijgen.

Zijn mest is echt perfect, iedere dag mooie vaste mest, geen rare kleur oid. Wellicht heb je gelijk en hebben de darmen gewoon tijd nodig voor herstel, want zijn wormbesmetting was ook echt heel hevig. Ik ga gewoon door met het zandkuurtje en wordt de dikke buik niet minder, dan bel ik DA terug voor een anders supplement.

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Firesolo13, ingetje3012, Kalea, Marus, Nietsmar, Sewri, Siebel, YandexBot en 139 bezoekers