groene pluisjes in staart en manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

groene pluisjes in staart en manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 14:00

Halloo iedereen,

Mijn paard heeft zo'n 2 weken terug last gehad van mijt. Ze is behandeld en het leek echt een heel stuk verbeterd te zijn. Nu begint ze echter weer haar hele staart kapot te schuren en jeukt af en toe ook haar hoofd. Ik heb haar vandaag nog een keer extra gewassen met dat anti mijt spul. Na het wassen vond ik alleen iets geks in haar manen en staart.

Het zijn een soort minuscule groene pluisjes. Het zijn een soort kleine draadjes en het ziet er een beetje wollig uit. In haar staart zitten er meer dan in haar manen. Ik heb geprobeerd een foto te maken maar je ziet alleen een groen stipje zo klein is het.

Heeft iemand een idee van wat het zou kunnen zijn?

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: groene pluisjes in staart en manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 16:52

Niemand?.. anders probeer ik morgen een duidelijke foto te maken

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:10

Wat die groene pluisjes zouden kunnen zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat je met mijt alles moet ontsmetten, dekjes, halsters, dekens, en de stal als ze daarin staan. Ook moet je met iets van 10 dagen je paard nogmaals behandelen, dus het kan best zijn als je dat niet gedaan hebt, dat ze er weer last van heeft.
Die pluisjes, bewegen die of hangen die stil in de staart en manen? Hoe klein zijn ze in milimeters? Wij hebben wel eens een partij voordroog gehad waar veel mos in zat en dat bleef ook in de manen en staart hangen als ze gingen liggen, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Die stukjes mos zijn wel een paar centimeter in het algemeen.
Als je een goede foto zou kunnen maken ben ik wel benieuwd.

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: groene pluisjes in staart en manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 00:27

Bedankt voor het reageren!
Ik heb inderdaad alles ontsmet en gedaan, was een heel karwei :').. Ook na tien dagen nog een keer gewassen en na het scheren heb ik haar nog een x extra gewassen om er goed bij te kunnen. En dan vandaag nog een x.. het ziet er wel een beetje uit als mos maar dan echt licht van kleur en suuper klein het is echt 1 millimeter of kleiner denk ik zo. Ik ga morgen proberen een goede foto te maken!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:45

O, dan heb je het wel goed behandeld inderdaad. Zo klein, dat lijkt me dan geen mos te zijn. Ik ben nog wel benieuwd of het beweegt of niet. Hoop dat de foto's lukken. Heb je haar met een spons of met een borstel "gewassen"?

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 11:10

het beweegt alleen door de wind. Ik heb haar gewassen met een spons
Edit: Ooooh misschien is het gewoon afgeef van de spons?! hahahhaha omg echt super bedankt! Scheelt me weer een rekening van de VA

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:36

Dat bedoelde ik ja, dat zou natuurlijk zomaar kunnen. Kijk nog maar eens goed als je bij haar bent. Toch fijn dat ik met je mee ben gaan denken :) .

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: groene pluisjes in staart en manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 11:50

Ja precies!.. Ik ga er nu heen dus ik houd je op de hoogte!.. ik had er zelf nooit opgekomen :')

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:09

Lichtgroene pluisjes heeft mijn paard ook in haar staart! Dit zijn geloof ik pluisjes die de musjes boven de stallen naar beneden laten vallen als ze een nestje aan het maken zijn.. :') maar goed het kan ook wat anders zijn bij jou natuurlijk!

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: groene pluisjes in staart en manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:27

spons lijkt mij waarschijnlijker, musjes maken dacht ik in november, bijna december geen nestjes meer. Fijn dat bokt dan zo kan helpen