Blaasprobleem

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:12

als je extra zout toevoegt aan de slobber heb je kans dat ze meer gaat drinken en meer vocht binnen krijgt

ik zou de irritatieplekken niet meer met betadine wassen maar met een huidvriendelijk zachte shampoo die geschikt is voor een overgevoelige huid, betadine droogt uit en geeft nare plekken bij een gevoelige huid

mijn merrie met extreme hengstigheidsproblemen is afgelopen zomer voor het eerst gespoten met improvac

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:19

nee daarmee is het probleem zeker niet opgelost, maar in open wonden wordt betadine echt heel erg afgeraden, het droogt en bijt uit en maakt het alleen maar erger...

als het echt wonden worden zou je ook mesitran (honingzalf) kunnen proberen

ik zou qua zoeken naar het probleem inderdaad ook proberen verder te zoeken richting blaas-/urinewegproblemen, maar daar was je al mee bezig volgens mij...

sterkte ermee

edit: lees nu je vraag...
mijn merrie is meerdere malen gescand en alles was in orde
urine is een paar jaar terug gecontroleerd (omdat mijn merrie vreemd plast, in soort 'scheuten' met veel druk ipv 1 doorlopende straal), maar daar is ook niks uit gehaald

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:25

dat durf ik niet te zeggen, zou zolang de huid niet stuk is vaseline aanhouden, ik vind mesitran zelf fijn voor wat diepere wonden of wonden die smetten/niet overgaan, ik denk dat vaseline meer vocht en vuil afstoot als de huid nog intact is

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:23

Ik heb een grote buikwond van mijn merrie ook behandeld met Mesitran op aanraden van verschillende mensen, ben blij dat ik dat heb gedaan!
In Utrecht werd toen betadine al afgeraden en mijn eigen dierenarts raadde het ook af toen ze irritatieplekjes op haar benen had en ik dat waste met betadine, ik heb toen bij hun speciale huidvriendelijk shampoo gekocht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:41

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:46

Mijn merrie drinkt trouwens ook met regelmaat te weinig en zweet veel.
Ik doe zout door de slobber na het werk en ik laat haar regelmatig lauw/warm water uit een emmer extra drinken, dan drinkt ze vaak zo een emmer leeg!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:50

prettig dat je weet waar het probleem waarschijnlijk zit, sterkte ermee!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:06

he lastig allemaal zeg...
hopen dat je toch snel verbetering gaat merken, sterkte!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie