Vochtzakjes ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Vochtzakjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 20:52

Volgens mij zit ik met een probleem, ik heb bij het afdrogen van mijn paard zijn benen opgemerkt dat zijn linker achterbeen een opgezwollen kootholte heeft. Je kan er wel in prikken want het is aardig zacht.. Mijn vriendin zei dat het een vochtzakje was en dat het komt doordat hij tegen de stal staat te trappen met voertijd, zijn buurvrouw is namelijk erg chagrijnig waardoor hij ook trapt en half over de staldeur springt..

Nu weet ik niet wat ik moet doen, ik heb hem pas 2 weken en we moeten hem nog verzekeren voor de dierenarts (als de DA nodig is).. Iemand anders zei dat het ook mok kon zijn dat aan de binnenkant zat? Maar of het vanzelf overgaat zou ik ook niet weten. Sowieso gaat er een grote plank tussen de stal van hem en zijn buurvrouw zodat ze elkaar niet meer zo kunnen opjagen..

Wat moet ik doen ?

Hij heeft het trouwens niet bij zijn rechter achterbeen.

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:29

Even denken hoor, een van mijn paarden heeft dit ook. Nu is haar hele systeem een beetje ontregeld maar goed. In haar geval heeft het te maken met overvulde slijmbeurzen, ze kan het niet goed afvoeren na verloop van tijd. Na een x periode zie haar dan niet meer loep zuiver lopen en krijgt ze een injectie om de boel weer even op het juiste spoor te zetten. Dat gaat dan weer een jaar of twee goed.

Het is belangrijk om te weten of je paard er last van heeft. Zo niet zal hij denk ik gewoon fluitend door de keuring komen. Je kan altijd nog vragen daar nog even extra naar te laten kijken voor de zekerheid.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:47

Mss eerst wat meer ruwvoer zodat de paarden tevredener zijn en niet zo wild doen tijdens het voeren?
Dan zorgen voor genoeg beweging! Kan ook een stalbeen zijn, al zit die meestal niet in 1 been.

Colandro

Berichten: 1131
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Vochtzakjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:40

Hier hetzelfde,dus blijf dit even volgens.
Mijn paard ook voernijd en dikke benen steeds. Of infectie of door trappen in stal. Ik heb het over de achterbenen.
Morgen komt de dierenarts.

Colandro

Berichten: 1131
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:51


marietje1000

Berichten: 781
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Vochtzakjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:14

Misschien eens een lymfdrainage proberen. Benen zijn minder doorbloed en daardoor kunnen afvalstoffen zich daar sneller ophopen.

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Vochtzakjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 00:00

Dankjewel allemaal! :j

Colandro

Berichten: 1131
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Vochtzakjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:56

Kleefkruid zou je kunnen proberen als natuurlijk product.

Koelen en groene leem.

Alleen dat lost het slaan in stal nog niet op helaas.