Allergie voor??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienii
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-11-13

Allergie voor??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:00

Hallo,

Mijn paard heeft last van bultjes enorme jeuk. Zo erg dat hij zich helemaal open bijt. De dierenarts is geweest en hij zegt dat het een allergische reactie is. We hebben alles geprobeerd om uit te sluiten wat het is maar zijn er nog niet achter. Waarschijnlijk ligt het aan deken, maar welk stofje weten we niet. Iemand een idee hoe we daar achter kunnen komen? Of bestaan er ook hypoallergenen dekens?

Groetjes Nienke

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Allergie voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:05

Mijn fjord heeft dat ook en we zijn nog steeds niks wijzer. Zn hele huid is geïrriteerd en is inmiddels geschoren. Het is wat rustiger maar niet weg.

Hij heeft allemaal kleine korstjes, begon in zn kootholten, borst en buik. En inmiddels onderkaak, net onder de manenkam en flanken.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Allergie voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:37

Is de deken al helemaal gewassen met een wasmiddel als neutral om dat uit te sluiten?

nienii
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-11-13

Re: Allergie voor??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:53

Mijn paard is ook geschoren maar helpt niks, hij zit er helemaal onder. Ik heb de dekens niet gewassen en gebruik ook nog steeds de dekens waarop hij geen reactie leek te hebben maar dat helpt nu ook niet :(

marietje1000

Berichten: 781
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:05

Dit soort klachten worden vaak beschouwd als een allergie, maar het kan net zo goed uit de lever of de nieren komen. Als deze organen niet zo goed meer werken raakt een paard vergiftigd en krijgt hij jeuk en uitslag.

Farno

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: Garderen

Re: Allergie voor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:10

Het kunnen uiteraard verschillende dingen zijn. Vaak komt jeuk van binnenuit maar probeer er maar eens achter te komen waar vandaan. Inderdaad zijn lever en nieren belangrijke organen hierin. Misschien ander voer?
Wat betreft een deken; nylon voering is het fijnst voor een paard met jeuk.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

marietje1000 schreef:
Dit soort klachten worden vaak beschouwd als een allergie, maar het kan net zo goed uit de lever of de nieren komen. Als deze organen niet zo goed meer werken raakt een paard vergiftigd en krijgt hij jeuk en uitslag.


Ik heb bij mijn fjord dus bloed laten onderzoeken, maar alles werkte prima, geen afwijkingen gevonden. Wel vond de DA luis. Dus kreeg hij iets tegen de luis en een injectie.
Na 14 dagen geen verbetering, weer een andere injectie en toch advies gekregen om te scheren en dan te wassen met een shampoo die verzachtend werkt en hij kreeg voor 8 dagen sulfa.... pasta. En van 2 wondjes is er wat afgekrabd voor onderzoek.
Mijn fjord heeft een hele ontstoken en geïrriteerde huid.

Jeuk is wat verminderd, niet meer zo heel erg als een maand geleden, maar de korstjes blijven. DA heeft nu Biotine voorgeschreven, over 2 weken weer evalueren.

Word er zelf helemaal gestoord van want hij staat sinds juni ook al met een peesblessure.

Hij stond in eerste instantie zonder deken en kwa voer at hij alleen gras via grasmasker.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:29

nienii schreef:
Hallo,

Mijn paard heeft last van bultjes enorme jeuk. Zo erg dat hij zich helemaal open bijt. De dierenarts is geweest en hij zegt dat het een allergische reactie is. We hebben alles geprobeerd om uit te sluiten wat het is maar zijn er nog niet achter. Waarschijnlijk ligt het aan deken, maar welk stofje weten we niet. Iemand een idee hoe we daar achter kunnen komen? Of bestaan er ook hypoallergenen dekens?

Groetjes Nienke



hoe dik is de deken die je nu op hebt?
sommige paarden hebben toch een te warme deken op en daar komt dan de reactie van omdat het de warmte niet goed kwijt kan.
deken af of dus een dunnere deken er op leggen :j