Shetlander hoest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knhschick
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Rotterdam

Shetlander hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 17:48

Hoi ,
Ik heb sinds vorige maand een shetlander veulen maar hij hoest heel erg :(
Weet iemand wat de oorzaak hiervan is ?
Ik ben van plan een allweather dekentje aan te doen , maar ik weet niet of dat gaat helpen...
Iemand eenig idee ?
Dankje alvast :)

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Shetlander hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:27

Een deken zeker niet zomaar opleggen. Bovendien gaat die niet helpen tegen het hoesten, en wij kunnen vanaf de computer natuurlijk niet je pony zien/horen hoesten en/of onderzoeken.

Daar is maar 1 logisch antwoord op, en dat is: dierenarts bellen en die er naar laten kijken.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je daar niet zelf opgekomen bent.... lijkt me niet zo moeilijk om dat te bedenken, toch? Hélemaal in geval van een 'veulen'/jonge pony.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:29


Knhschick
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:00

JoyCiej007 schreef:
Een deken zeker niet zomaar opleggen. Bovendien gaat die niet helpen tegen het hoesten, en wij kunnen vanaf de computer natuurlijk niet je pony zien/horen hoesten en/of onderzoeken.

Daar is maar 1 logisch antwoord op, en dat is: dierenarts bellen en die er naar laten kijken.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je daar niet zelf opgekomen bent.... lijkt me niet zo moeilijk om dat te bedenken, toch? Hélemaal in geval van een 'veulen'/jonge pony.

Heb ik gedaan komt morgen ;) maar ik laat niet graag de dierenarts komen door de prijzen dus vraag ik meestal eerst hier om advies :D

Knhschick
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:01


JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:06

Knhschick schreef:
JoyCiej007 schreef:
Een deken zeker niet zomaar opleggen. Bovendien gaat die niet helpen tegen het hoesten, en wij kunnen vanaf de computer natuurlijk niet je pony zien/horen hoesten en/of onderzoeken.

Daar is maar 1 logisch antwoord op, en dat is: dierenarts bellen en die er naar laten kijken.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je daar niet zelf opgekomen bent.... lijkt me niet zo moeilijk om dat te bedenken, toch? Hélemaal in geval van een 'veulen'/jonge pony.

Heb ik gedaan komt morgen ;) maar ik laat niet graag de dierenarts komen door de prijzen dus vraag ik meestal eerst hier om advies :D


Tsja.................... ik besteed m'n geld ook liever niet aan de DA, maar als het nodig is, dan is het nodig, zo simpel als dat. Bepaalde vragen kun je best op Bokt stellen, maar dit soort vragen kan niemand verder een heel zinnig antwoord op geven.

Daarbij gaat het om een veulen, bij jonge pony's moet je extra alert zijn. En hij hoest blijkbaar al een tijdje. Voor mij zou dat genoeg reden zijn om geen topic op Bokt te openen in de hoop daarmee 'geld uit te sparen', maar gewoon de DA te bellen en de om advies vragen. Het houden van dieren kost nou eenmaal (heel veel) geld.......

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Shetlander hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:39

als je veulen nog nooit ontwormd is moet je wel uitkijken....mocht hij vol met spoelwormen zitten en die sterven massaal af dan heb je koliek.
Misschien toch verstandig om de da erbij te halen?