Virus??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

yeye

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: België

Re: Virus??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:15

Bij ons op de manege zijn er zo al 2 jonge hengsten dood gegaan (1 aan koliek en de andere lag gewoon dood) en de 3DE ligt sinds gisteren ook plat en kan niet meer opstaan. De dierenartsen (5 verschillende) zijn ten einde raad en weten het gewoon niet. In de mest is niets gevonden en in het bloed ook niet. We hebben bodemstalen van de weides laten nemen en dat resultaat komt vandaag of morgen ook binnen. Echt een mysterie...
Het rare is dat deze die sinds gisteren plat ligt wel nog goede mestbollen heeft en ook gewoon eet en drinkt. Ik hoop dat hij erdoor komt maar ik twijfel er serieus aan.
Het probleem is dat deze beesten ook niet vervoerd kunnen worden naar een kliniek. ze sterven binnen enkele uren en kunnen gewoon niet recht dus je krijgt ze ook geen trailer op.

...


yeye

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:08

ja das dus niet het geval : geen bomen

...

yeye

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:22

Jet schreef:
yeye, met storm kunnen die zaden tot wel vier kilometer ver waaien. Het zou theoretisch dus kunnen dat er geen bomen om of in de wei staan, maar dat er toch esdoornzaden in de wei terecht zijn gekomen. Ik zeg niet dat dat het geval is hoor, het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn.


Ja dat kan inderdaad ook wel zijn. Gisteren avond om 9 uur ben ik terug naar huis gegaan en hij lag nog steeds plat. Dierenarts heeft hem weer antibiotica, pijnstillers en spierversterkers gegeven. Hij begon helemaal te verkrampen en kon daardoor dus niet meer rechtzitten om te eten of te drinken. Nu het zo koud is is het ook moeilijk om hem op temperatuur te houden. We hebben stro rond hem gelegd en een deken erover maar hij had nog steeds ondertemperatuur. misschien iemand een tip om hem warm te krijgen of om hem eventueel op een veilige manier toch recht te krijgen?

...

yeye

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-11-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 07:48

Allemaal bedankt voor jullie hulp maar het mocht niet zijn :(
We hadden hem onder het stro gelegd en daar een deken bovenop. Hij heeft het nog tot gisteren middag volgehouden en is dan rustig gestorven. :(:)

Voor de rest van de vragen: We draaide hem om de 4 uurtjes om. Op het laatste lag hij de hele tijd te spartelen om recht te geraken en lag dus binnen het uur helemaal open aan zijn heup en schouders. Hij had ondertemperatuur maar zweten heb ik niet gezien. We zijn er echt kapot van.
Rust zacht lieve vriend Y;(

Ts: Ik hoop dat die van je vriendin erdoor komt! Sommige paarden kunnen echt wel wat hebben hoor.

...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 93 bezoekers