Merrie sterilliseren of prikpil?

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ijssnuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:18

Misschien een domme vraag hoor. Maar heb je al eens iets van druppels voor de hormonen geprobeerd?

Vanaf nu ben ik Fibra verdeelpunt en heb zowel het voer als de crème op voorraad. Afhalen kan bij mij in Leeuwarden.
Voor meer informatie/afspraak maken: info@holistischtrainer.nl

ijssnuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:19

Je schrijft dat er niet durft te gaan staan op de momenten dat het nodig is. Ik denk dat daar het euvel zit.
Je paard zal iedere keer een beetje verder gaan, omdat jij niet ingrijpt of althans niet voldoende.
Ik denk dat er nog veel winst in zal zitten als je aan het leiderschap gaat werken, onder goede begeleiding!

Vanaf nu ben ik Fibra verdeelpunt en heb zowel het voer als de crème op voorraad. Afhalen kan bij mij in Leeuwarden.

ijssnuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:43

Maar als het alleen die chagrijnigheid is en dat haar gedrag niet zo extreem word, dan is dat toch te overzien? Of eventueel met homeopatische hormoondruppels..

Mijn merrie staat op de Hormoon druppels van Den Hoek. Zij is ook chagrijnig tijdens de hengstigheid, maar daarnaast liep ze altijd stokkreupel door het extremen plassen, daardoor continu bekken kantelen en in combinatie met haar Kissing Spines was dat geen succes.
Die hormoondruppel halen de scherpe randjes er voor haar even vanaf.

ijssnuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:28

vang schreef:
Het willen stampen is voor mij al extreem genoeg :o Het is voor mij gewoon niet meer veilig nu...
Vandaar dat ik haar te koop aangeboden heb, ik heb niet genoeg ervaring om met dir gedrag om te gaan. Maar als ik het probleem van de hengstigheid zelf kan aanpakken hoef ik haar misschien niet te verkopen. Vandaar dat ik bereid ben om prikpil te proberen.

En is dat altijd zo extreem geweest, of in de loop der jaren erger geworden? Sluipend, doordat je het nooit helemaal goed aangepakt hebt..

ijssnuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:02

Ik bedoelde ook niet verschil tussen stampen/schoppen. Maar meer verandering in gedrag of het altijd zo extreem is geweest.
Wat ik zou doen is een afspraak maken bij holistisch dierenarts, zoals eerder al genoemd in topic. En daarnaast iemand zoeken die je kan helpen om steviger in je schoenen te staan qua leiderschap. Ook als je dit hormonaal oplost, zal het gedrag wat moeten slijten en zul jij ook weer wat vertrouwen terug moeten krijgen(denk ik).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie