Welke paardenverzekering???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 17:58

Heee
Ik ben van plan binnenkort een paard te kopen en nu is dus mijn vraag of jullie je paard hebben verzekerd? En zo ja, waar? En hoeveel betaal je? En voor wat hebben jullie je paard verkekerd? (Alleen basisverzekering of ook nog aanvullend) ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:09

Niemand???

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:15

Ik ben verzekerd, 40,- per maand hippozorg. Uitgebreide ziektekosten heb ik :j

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:18

Celiien schreef:
Ik ben verzekerd, 40,- per maand hippozorg. Uitgebreide ziektekosten heb ik :j


Oke! Bedankt voor de reactie!

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:26

Ik heb een B tarief verzekering en een B tarief ziektenkosten.
Daarin zitten koliekoperaties, kliniekkosten, fracturen en inslaapkosten in begrepen. Daarnaast zit er brand en hemelvuur, diefstal, en overlijden door ongeval e.d. in.
Uitgebreid vond ik onzin, als ik zag wat daar bij stond: verwonding door hengst bij merrie tijdens dekking enz. Nouja... ik ga mijn merrie niet laten dekken de komende jaren, dus dat was voor mij niet van toepassing.
Ik betaal 180 euro per jaar aan de verzekering.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 19:02

Judith1601 schreef:
Ik heb een B tarief verzekering en een B tarief ziektenkosten.
Daarin zitten koliekoperaties, kliniekkosten, fracturen en inslaapkosten in begrepen. Daarnaast zit er brand en hemelvuur, diefstal, en overlijden door ongeval e.d. in.
Uitgebreid vond ik onzin, als ik zag wat daar bij stond: verwonding door hengst bij merrie tijdens dekking enz. Nouja... ik ga mijn merrie niet laten dekken de komende jaren, dus dat was voor mij niet van toepassing.
Ik betaal 180 euro per jaar aan de verzekering.


Oke bedankt! Waar ben je verzekerd?

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:05

Ik zit bij equipe, ben heel tevreden!
400 per jaar, icl. ziektekosten (pakket 4).

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 19:06

44Myrthe44 schreef:
Ik zit bij equipe, ben heel tevreden!
400 per jaar, icl. ziektekosten (pakket 4).


Oke!

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:10

Het nadeel van niet de meest uitgebreide verzekering nemen is dat kreupelheden, anders dan door een ongeluk, meestal niet meeverzekerd zijn.
Ik moet er ook aan denk ik, zit nu nog bij een onderlinge, maar dat wordt door Hippo-zorg overgenomen.
Onderlinge zijn vaak makkelijk bij schade en kennen maar één pakket waar alles in zit, helaas is de wetgeving zo gecompliceerd aan het worden dat kleine onderlinge verzekeringen het zelfstandig niet meer volhouden.

De prijs is afhankelijk van het verzekerde bedrag en het verzekerde pakket.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 19:13

tiwi1969 schreef:
Het nadeel van niet de meest uitgebreide verzekering nemen is dat kreupelheden, anders dan door een ongeluk, meestal niet meeverzekerd zijn.
Ik moet er ook aan denk ik, zit nu nog bij een onderlinge, maar dat wordt door Hippo-zorg overgenomen.
Onderlinge zijn vaak makkelijk bij schade en kennen maar één pakket waar alles in zit, helaas is de wetgeving zo gecompliceerd aan het worden dat kleine onderlinge verzekeringen het zelfstandig niet meer volhouden.

De prijs is afhankelijk van het verzekerde bedrag en het verzekerde pakket.


Oke bedankt!

MiesWen
Berichten: 182
Geregistreerd: 08-01-13

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:25

Ik volg even.

Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:32

Is het ook niet zo dat wanneer je de meest uitgebreide dekking neemt je ook de bijpassende ziekten kosten verzekering moet nemen?
Ik heb wel eens begrepen dat de verzekering alleen uitkeert wanneer er uitgebreid dokters onderzoek is geweest.

Verbeter me wanneer ik het fout heb. Het is zo ingewikkeld om uit te zoeken

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:09

Esther_r20 schreef:
Is het ook niet zo dat wanneer je de meest uitgebreide dekking neemt je ook de bijpassende ziekten kosten verzekering moet nemen?
Ik heb wel eens begrepen dat de verzekering alleen uitkeert wanneer er uitgebreid dokters onderzoek is geweest.

Verbeter me wanneer ik het fout heb. Het is zo ingewikkeld om uit te zoeken


Geen idee, bij hippozorg had ik wel gelezen dat dat moest. (Zoals ik het begrepen heb tenminste) maar vind het toch wel moeilijk... Mn paardje wordt namelijk een haf of een fjord dus redelijk sterke rassen. Heb het al aan een paar mensen gevraagd en de een zegt dat ik hem moet verzekeren en de andere niet....

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:14

Ik heb mijn pony's niet verzekerd. Ik zet gewoon een vast bedrag per maand op een spaarrekening waar ik bij kan.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:18

Sure_lee schreef:
Ik heb mijn pony's niet verzekerd. Ik zet gewoon een vast bedrag per maand op een spaarrekening waar ik bij kan.


Oke zat daar ook al aan te denken, heb jij dan ook toen je je pony net had meteen een groot bedrag opzij gezet of gewoon elke maand een klein beetje?

josien_m_
Berichten: 2403
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:21

Verzekeren is altijd duur. Er moeten anderen aan verdienen namelijk.
Beste is zelf geld sparen of apart houden. heb je het niet nodig, mooi meegenomen.
(alleen iets verzekeren als de schade zo hoog is dat je het nooit zou kunnen betalen zoals brandverzekering voor je huis b.v. heb ik geleerd) Ieder moet dus zelf die afweging maken.
Ach, en vele jaren heb je soms/hopelijk nauwelijks kosten!

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:25

josien_m_ schreef:
Verzekeren is altijd duur. Er moeten anderen aan verdienen namelijk.
Beste is zelf geld sparen of apart houden. heb je het niet nodig, mooi meegenomen.
(alleen iets verzekeren als de schade zo hoog is dat je het nooit zou kunnen betalen zoals brandverzekering voor je huis b.v. heb ik geleerd) Ieder moet dus zelf die afweging maken.
Ach, en vele jaren heb je soms/hopelijk nauwelijks kosten!


Oke bedankt!

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:45

Ik heb geen groot bedrag ineens gedaan. Ik heb 4 pony's en zet 50 euro per maand apart. Heb ze nu sinds mei en gelukkig nog niks nodig gehad. Maar dus nog geen idee of het voldoende is voor onvoorziene medische kosten. De tijd zal het leren. ...

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 09:13

Sure_lee schreef:
Ik heb geen groot bedrag ineens gedaan. Ik heb 4 pony's en zet 50 euro per maand apart. Heb ze nu sinds mei en gelukkig nog niks nodig gehad. Maar dus nog geen idee of het voldoende is voor onvoorziene medische kosten. De tijd zal het leren. ...


Oke bedankt!

Masi1
Berichten: 201
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:29

Mijn paard is verzekerd bij EFO, beperkte schadeverzekering in combi met beperkte ziektenkosten. Meer dan beperkt kon ik niet verzekeren omdat mijn paard niet volledig gekeurd is. Geloof dat ik rond de
€ 25,00 per maand betaal (incl. kosten en ass. bel)

Ik heb gevallen gezien dat het paard vrij kort na aankoop toch iets kreeg, dat er in ieder geval geen periode van jaren voorbij waren gegaan om een spaarpotje aan te maken, en de medische kosten toch wel in de duizende euro's liepen. Op zo'n moment ben je toch blij met je verzekering.

Mijn redenatie voor verzekeren is "Kun je de onkosten zelf dragen die voortvloeien uit "schade" dan niet verzekeren, kun je deze onkosten NIET zelf dragen dan wel verzekeren".

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 09:48

Masi1 schreef:
Mijn paard is verzekerd bij EFO, beperkte schadeverzekering in combi met beperkte ziektenkosten. Meer dan beperkt kon ik niet verzekeren omdat mijn paard niet volledig gekeurd is. Geloof dat ik rond de
€ 25,00 per maand betaal (incl. kosten en ass. bel)

Ik heb gevallen gezien dat het paard vrij kort na aankoop toch iets kreeg, dat er in ieder geval geen periode van jaren voorbij waren gegaan om een spaarpotje aan te maken, en de medische kosten toch wel in de duizende euro's liepen. Op zo'n moment ben je toch blij met je verzekering.

Mijn redenatie voor verzekeren is "Kun je de onkosten zelf dragen die voortvloeien uit "schade" dan niet verzekeren, kun je deze onkosten NIET zelf dragen dan wel verzekeren".


Oke voor wat ben je dan verzekert welke dingen enzo zie bij veel namelijk alleen brand, koliek, en acute dood. Zit er dan nog meer bij of niet?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:53

Www.efo.nl.. alles staat er precies op.. ik heb ook bij efo b-tarief schade en b-tarief ziektekosten.. ook brand en hemelvuur en diefstal.. meen dat ik rond de 30 pm zit..

Masi1
Berichten: 201
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:05

Tanja_14 schreef:
Masi1 schreef:
Mijn paard is verzekerd bij EFO, beperkte schadeverzekering in combi met beperkte ziektenkosten. Meer dan beperkt kon ik niet verzekeren omdat mijn paard niet volledig gekeurd is. Geloof dat ik rond de
€ 25,00 per maand betaal (incl. kosten en ass. bel)

Ik heb gevallen gezien dat het paard vrij kort na aankoop toch iets kreeg, dat er in ieder geval geen periode van jaren voorbij waren gegaan om een spaarpotje aan te maken, en de medische kosten toch wel in de duizende euro's liepen. Op zo'n moment ben je toch blij met je verzekering.

Mijn redenatie voor verzekeren is "Kun je de onkosten zelf dragen die voortvloeien uit "schade" dan niet verzekeren, kun je deze onkosten NIET zelf dragen dan wel verzekeren".


Oke voor wat ben je dan verzekert welke dingen enzo zie bij veel namelijk alleen brand, koliek, en acute dood. Zit er dan nog meer bij of niet?


Kijk inderdaad even op de site, daar staat precies wat er onder de dekking valt. Volgens mij is het ook leeftijd afhankelijk welk percentage je uitgekeerd krijgt. Aanvullend heb ik ook nog brand en blikseminslag meeverzekerd (aangezien hij van mei tot okt 24/7 op het land staat), ik geloof geen diefstal. Maar de site is heel duidelijk, je kunt ook een offerte berekenen wat de maandpremie zou worden.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 17:17

Oke top! Ga even kijken!

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Welke paardenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:21

Al wat wijzer?