Paard niet te behandelen door osteopaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:56

Jasmijn159 schreef:
Waarom laat je niet eerst het pijnlijke gebied op de foto zetten? Wie weet zit er wel een scheur of botsplinter? Beeldvorming (of dat nu echo of rontgen of iets anders is), is naar mijn idee ALTIJD de eerste stap.

Zal niet voor het eerst zijn dat er gemanipuleerd wordt zonder dat men weet dat er een scheur of breuk of ontsteking of artrose of zo iets zit.


Helemaal mee eens.
Ik heb overigens wel goede ervaring met een Happy Athlete masseur. Maar ik denk dat je dit moet zien als een goede sport massage, en niet om eventuele problemen op te lossen.

Ik zou eerst maar eens onderzoeken waarom hij zo heftig reageert. Dus naar de dierenarts en foto's laten maken, controleren voor Kissing Spines en/of artrose etc.


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:34

Maar wat wil je nu eigenlijk te weten komen met thermografische beeldvorming in deze situatie? Het is toch al duidelijk dat het paard last heeft op de plek waar hij de osteopaat niet toe laat. Daar zal de huid dus ook vast warmer zijn, en als dat niet zo is dan is de pijn die hij laat zien al genoeg informatie om daar verder onderzoek te verrichten. Of zie ik dat nu te simpel? Ik zou het geld voor een thermografische opname nog even in mijn zak houden in deze situatie.

In mijn ogen is een thermografische opname (gemaakt door een kliniek) interessant als startpunt van vagere klachten om je medische onderzoek zeg maar focus/richting te geven. Bij duidelijke pijnsignalen geeft dit onderzoek in mijn ogen weinig extra informatie.

TS: Ik weet dat extra (rug) foto's bij een aankoop keuring iets van 30,- per stuk kosten bij de kliniek waar ik meestal kom. Hier zal uiteraard ook consult en dergelijke bijkomen. En wellicht dat de start foto duurder zal zijn. Morgen maar even een rondje bellen voor meer specifieke prijsinformatie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, Nienkje_H, Tamara1991 en 67 bezoekers