Jeuk en hoofd kaalschuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Jeuk en hoofd kaalschuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 14:18

Mijn Shetlander heeft iedere zomer verschrikkelijke jeuk. Niet in staart en manen zoals bij zomereczeem maar op zijn hals en zijn hoofd. Hij schuurt nu telkens zijn hoofd tegen de waterbak. Omdat dat een rubberen bak is richt het niet veel schade aan. Hij schuurt voornamelijk haar en wat dunne velletjes weg. Gelukkig niet tot bloedens toe. Andere jaren schuurde hij ook zijn hals op een plek van zo`n 10 cm lang kaal.
Echt aan ieder vast object moet hij schuren. Tijdens het rijden of wandelen zelfs aan de teugels of het touw... De dierenarts heb ik er wel bij gehad maar die zei alleen maar dat het vergelijkbaar is met zomereczeem; dat de jeuk dus veroorzaakt wordt door een overgevoeligheid voor vliegen. Het enige wat zou helpen was een a twee maal daags met vliegenspray spuiten. Dit heb ik een tijdje geprobeerd maar het helpt nix
Wie kent dit probleem en is er nog wat anders aan te doen?

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:30

Misshien heb je hem de laatste keer dat je hem gewassen hebt niet helemaal goed uitgespoelt.Je moet eens kijken of er schilfertjes tussen de vacht zit.
GRoetjes Julie

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:21

Ik ken het.
Het is dit jaar ook vele malen erger dan voorgaande jaren (komt denk ik door de vochtige zomer).
Wij hebben ook een shet lopen die zich helemaal kapot schuurt......niet aan het hoofd!!!!
Totdat we een boett deken oplegde zonder hoofdkap.......
Haar hele lichaan is genezen alleen nu richt ze haar jeuk dus op het hoofd......en bij ons wel tot bloedens toe!!!
Volgend jaar krijgt ze dus ook een hoofdkap om.
Ik weet geen middeltje (heb zelf al ontzettend veel geprobeert en niks helpt gewoon.
Als het zo blijft dan zou ik als ik jou was ook gewoon een boett deken nemen........helpt echt heel goed....of misschien zo een vliegen netje die ook over haar oren gaat.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 09:58

Van het wassen kan het niet komen. Dat doe ik (als ik het al doe) nooit mert shampoo over het hele lijf. Misschien is een vliegennetje idd een idee. Hij heeft wel een grote voorpluk maar die komt maar tot zijn ogen.

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:55

Het enige wat tegen zulke jeuk helt door beestjes is ene boett deken. Andere vliegen dekens of kapjes/ netjes werken niet. Alleen over het Supermask vliegenmasker ben ik tevreden. mijn ijslander heeft zomereczeem en met de boettdeken nergens last van. Ik heb geen boett kap voor omdat ze panisch word als je aan haar oren komt, en die kap gaat over de oren. Die van supermask niet, maar ze heeft ook geen kale plekken meer op haar hoofd met deze kap, heb ik besteld bij paardendrogist. Kijk anders eens op www.boett.com

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:50

Hoi, bij onze nieuwe minishet is door de DA ook net exceem geconstateerd. Maar zij heeft het op haar rug! Dus ze rolt heel veel om van de kriebel af te komen. Ik wist niet dat je die vliegendekens ook in zo'n kleine maat kan kopen, bedankt voor de tip!