Eerste rondjes kreupel..daarna beter.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Eerste rondjes kreupel..daarna beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:05

Hmmm, heb diep in het scherm gestaard en mijn handen op de computerkast gelegd maar helaas, kan zo toch niet er achter komen wat er aan je paard mankeert. Geld waarschijnlijk ook voor de rest hier op Bokt. Dus lijkt me een zaakje voor een dierenarts en het lijk me zinvol om gewoon een afspraak bij een kliniek te maken, kunnen ze evt meteen foto's of scans maken.
Of je kan natuurlijk gewoon doorrijden en kijken hoe lang je er over doet om het beestje kapot te rijden....

En wie gelooft dat niet........


Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Eerste rondjes kreupel..daarna beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:08

Toch knap al jij zonder enige vorm van opleiding en zo te lezen slechts matige ervaring zo weet te stellen dat het om een schouderkreupelheid gaat.

En wie gelooft dat niet........

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Eerste rondjes kreupel..daarna beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:16

Ik word gewoon een beetje moe van iedereen die meteen gilt: 'Ja, dat had die van mij ook... en dat was een wrat aan de binnenkant van z'n linkerneusgat!" o.i.d.. Het is echt onmogelijk om hier op Bokt je zo verder te helpen, ga toch naar iemand die er WEL verstand van heeft nl je veearts!

En wie gelooft dat niet........

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Eerste rondjes kreupel..daarna beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:56

Dát is de oplossing: Antione de Bodt, dat ik daar zelf niet aan dacht! Hoeven we nog niet eens uit te zoeken waar het probleem nu in het been zit, het ligt toch allemaal aan de ruiter, en elke kreupelheid krijg je met rechtrichten weer 100%!!!!

En wie gelooft dat niet........


Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Eerste rondjes kreupel..daarna beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:37

Ik weet wel dat het allemaal goed bedoeld is maar vaak zitten we in het wilde weg adviezen te geven over iets waarvan we nog niet eens weten waar het zit of wat de oorzaak is.
Als je ervan uit gaat dat het een rijtechnisch probleem is dwz rechtrichten zou de oplossing zijn, dan loop je wel mooi de kans dat tijdens het uitvoeren van je gerechtricht een eventuele afwijking aan een gewricht of band veel erger wordt als dat de oorzaak is.
Misschien past het zadel wel niet goed, of heeft het paard spat, of hoefkatrol, of last van de nek, of een probleem in de mond, of gebeurt het alleen als ze hengstig is, of is er een probleem met een aanhechting van een pees (dat geeft nl lang niet altijd zwelling), of is het beslag verkeerd, misschien spierbevangen of licht hoefbevangen...
Het kan zóveel oorzaken hebben, met elk een verschillende therapie dat het voor de gezondheid van het beestje gevaarlijk kan zijn om zomaar dingen te proberen.
Natuurlijk is de kans groot dat het paard verkeerd gereden wordt, maar van achter het computerscherm durf ik daar geen uitspraak over te doen.
Eerst uitzoeken waar het probleem ligt voor er een oplossing voor aan te reiken lijkt me toch gezond boeren verstand....
Voordat er weer een paard aan gort wordt geholpen.

En wie gelooft dat niet........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, Googlebot, roxiie, winnetou4502 en 28 bezoekers