Aardstralen (wateraders)oorzaak van probleemgedrag ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: Aardstralen (wateraders)oorzaak van probleemgedrag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:48

spiker schreef:
Probeer eens het volgende: laat iemand een tijdje op het paard rijden die NIETS van het schrik -en aardstralen verhaal afweet. Wedden dat het paard nu opeens het gekke gedrag achterwege laat. Vooropgesteld dat er geen sprake is van 1 en 2 natuurlijk...


En wat nu als het paard het gekke gedrag ook nu niet achterwege laat (en er ook geen sprake is van 1 en 2)?

Ik begrijp jouw punt hoor en ik denk dat er sinds de grote bloei van het commerciele alternatieve circuit misschien al te snel aan 'zweverige'dingen gedacht wordt, maar ik sluit toch echt de mogelijkheid niet uit dat dit aan aardstralen kan liggen.

Heb zelf een half jaar op een bepaalde stal gestaan en in het rijtje waar ik stond, stond niet 1 paard waar niets aan mankeerde. Behalve de mijne dan, op het moment dat ik daar kwam. Al snel kreeg die van mij ook het ene na het andere ongelukje. Verder ging hij zich heel vreemd gedragen.

En let op: in het rijtje waarin hij stond, was er met elk paard dus het een en ander aan de hand, hij was dus niet de enige. Het was een manege/pensionstal waar hij stond en dus geen rusthuis voor alle duidelijkheid.

Binnen een half jaar tijd is zijn neus gehecht, een stuk bij zijn oog gehecht en heeft hij nog een heleboel andere wondjes en kneuzingen gehad. Hij is verandert in een wandelend gratenpakhuis, terwijl hij voldoende voer kreeg (en van zichzelf ook echt niet veel nodig heeft om er goed uit te blijven zien en fit te zijn). Verder gedroeg hij zich ook regelmatig echt heel erg vreemd daar.

Na dat halve jaar heb ik mijn paard weer verhuisd naar de stal waar ik nu nog steeds sta. Na deze verhuizing gedroeg hij zich weer volkomen normaal en heeft hij geen aparte dingen meer gehad. Ik ben er dus van overtuigd dat hij echt op een aardstraal gestaan heeft.


Anoniem

Re: Aardstralen (wateraders)oorzaak van probleemgedrag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:44

Dewi schreef:
Ik geloof dus niet in aardstralen. Voordat je aan zoiets gaat denken, lijkt het me verstandig om eens heel goed na te denken. Misschien dat er ook bij jouw paard een verhaal aan vooraf ging!


Bedoelde je mijn paard of het paard van TS? Bij de mijne is er in ieder geval geen verhaal aan vooraf gegaan. We hebben hem in die periode nog volledig binnenstebuiten laten keren om eventuele medische oorzaken uit te sluiten, maar er was niets aan de hand. Verder waren zijn 'leefomstandigheden' daar gelijk aan de oude en nu weer huidige stal. Buiten dat was mijn paard dus niet de enige met problemen. In die hele stalgang stond werkelijk niet 1 paard dat niks mankeerde.

Overigens is mijn paard een rustige, zeer brave ruin en was hij destijds 10 jaar. Gewoon een zeer makkelijk en braaf door iedereen te rijden paard met een heel stabiel karakter. Geen jong beest dus dat nog weinig kende of iets dergelijk en ook geen paard met een verhaal (heb hem rechtstreeks van de fokker).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 89 bezoekers