Hoe kan dit?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ketly

Hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 13:59

Ik ben momenteel even ten einde raad, dus hoop dat ik op bokt eventueel een helpende hand kan vinden.

Het begon een paar maanden geleden. Mijn KWPN-merrie Alanda was naar de hoefsmid geweest, en liep niet lekker. Nouja goed, dat kan gebeuren, een beetje gevoelig na het bekappen. Dit overkomt elk paard wel, en dit gaat wel weer over. Dit verminderde gelukkig ook na een tijdje, maar helaas herstelde het niet goed. Goed naar het been gekeken, niks te vinden. Dus hebben we het iets rustiger aan gedaan met het rijden, zodat het kon herstellen.

Het ging ook steeds beter, maar een paar weken geleden ging het weer mis. Na een keertje goed verstappen liep ze weer gevoelig. Niet kreupel, enkel wat gevoelig. Dus hebben we haar twee weken op rust gezet, omdat we niet wisten wat we er mee aan moesten. Dus ongeveer twee weken geleden het rijden weer opgepakt, heel rustig. Dit ging goed, tot een week geleden. Daar ging ze weer.. Het rare is dat ze het meestal alleen in de bochten doet, en een klein beetje op de rechte stukken. Ook ziet ze er niet uit alsof ze pijn heeft. Mijn vader heeft zoiets, omdat het niet lijkt dat ze pijn heeft, hoeft er ook geen dierenarts bij. Ergens snap ik hem wel, maar ik wil nu toch wel graag weten wat mijn lieve merrie heeft.. Ik vind het verschrikkelijk om mijn meisje pijn te doen, dat is het laatste wat ik wil. Maar momenteel ben ik ten einde raad, en zou ik graag jullie meningen horen.

Groetjes.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:26

Quir schreef:
Als ik je verhaal zo hoor, vermoed ik een tussenpees blessure. Enige optie om dat zeker te weten is DA er bij en laten scannen. :)

Bedankt voor de reactie. Zou je dit iets verder uit kunnen leggen, wat hierbij aan de hand zou zijn?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 19:29

Bedankt voor alle reacties! Hier heb ik zeker wat aan!

Ketly

Re: Hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 12:22

@Lotte, hier heb ik zelf ook weinig mee, sorry.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-12 18:05

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-12 10:04

araber schreef:
Ketly schreef:
Nu heb ik even gekeken op http://www.paardenrechtrichten.nl Alanda is erg scheef, zou dit het ook kunnen zijn?

mag ik even zeggen dat wanneer je paard pijn lijd en je dit aan het hard gaat waarom bel je dan geen da ipv dat ja vraag om "gratis'advies hier van mensen die het echt goed bedoelen maar ook jou paard niet van een afstand kunnen beoordelen en geen da zijn. Als het paard pijn heeft moet je er mee naar een da en het beesje eens goed laten onderzoeken

Dit is het probleem, ze lijkt geen pijn te hebben! Ik vind dit ook niet een leuke reactie, omdat ik het beste met mijn paard voor heb, alleen vindt mijn pa de kosten van de da te duur.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-12 18:05

@Patsy 7 jaar, dit zou wel erg snel zijn..

Vrijdag komt waarschijnlijk die dierenarts, ze liep namelijk vandaag gewoon kreupel. Ik ga duimen voor mn meissie..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-12 22:00

vrijdag komt de dierenarts! :D

Ik hou jullie op de hoogte.. duimen jullie mee dat het meevalt?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-12 22:16

We gaan vrijdag om röntgenfoto's.. waarschijnlijk zit het in haar hoef.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-12 22:58

Ik hoop in ieder geval dat er wat uit komt! dan weten we eindelijk wat we er aan kunnen doen..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-12 18:00

nee we gaan vrijdag om foto's, dan weten we meer. Tot die tijd zetten we haar op rust.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-12 20:55

Ik had eerst een erg slechte smid. Heb inmiddels een andere die veel beter bekapt.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-12 18:51

Vandaag om röntgenfoto's geweest! Gelukkig in de hoef zelf niks aan de hand, ze heeft waarschijnlijk erg gevoelige hoeven, en ze hebben mij aangeraden om haar voor op hoefijzers te zetten. Hoe werkt dit precies? Moet ik dit voor de winter nog doen?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-12 21:12

Ik denk er over na om hoefschoenen voor haar te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-12 21:21

Jasmijn159 schreef:
Denk goed na of je dit wel wilt! Ijzers zijn symptoombestrijding en lossen het onderliggende probleem niet op..

Of ik mijn paard op ijzers zet of hoefschoenen koop?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 10:57

Ik zou graag wat meer ervaringen horen over hoefschoenen, dan weet ik namelijk wat het beste voor mikjn paard is, vooral nu de winter eraan komt. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie