Paard met rugklachten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Paard met rugklachten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 18:17

Hallo Bokkers,

Als eerste ik weet niet of ik dit topic hier goed heb geplaatst dus zo niet laat het even weten! :)
Het paard van mijn vriendin blijkt ernstige rugklachten te hebben door een te klein zadel.
Nu begon ik eens na te denken over of zilko ( mijn paard ) dit mischien ook heeft, toen ik hem 1,5 jaar geleden kocht zat er een verkeerd zadel bij om een lang verhaal kort te maken het zogenaamde nieuwe op maat gemaakte dressuurzadel zad er niet bij, in tegen deel het was een versleten bruin veelzeidigheid zadel wat eerder op een D-pony hoort.
Mij was zo aangepraat dat dit zadel goed paste en op de stal waar ik ging staan zeiden ze ook dat als het een klein beetje niet past helemaal niet zo'n ramp was.
Toen ik een half jaar later naar een andere stal verhuisden werd mij meteen verteld en duidenlijk gemaakt dat dit zadel helemaal niet past niet eens een beetje, toen ik er zelf ook wat beter na ging kijken zag ik het ook hij was veelste smal.
Ik rijd gewoon een beetje recreatief en vooral buitenritten dus een heel nieuw duur zadel op maat laten maken was er voor mij niet bij, ik ging op internet zoeken naar andere dingen en zo kwam ik bij boomloos , zoals ik het las zou dit zowel op ieder paard moeten passen. Dus ik een barefoot boomloos maat 1 gekocht en naar mijn weten lag dit prima, op stal had niemand ooit van dit gehoort dus konden me er ook niet mee helpen. Nu dus het paard van een vriendin rugklachten heeft door een zadel dat niet goed lag begon ik eens te denken. En opeens viel alles op zijn plek , sinds een jaar kon ik niet meer normaal zonder zadel op mijn paard rijden hij begon dan te steigeren en wou het liefst niet lopen ook als ik met het zadel aan kwam begon hij meteen te bijten ( doet hij nu nog ) ik dacht altijd dat het een beetje aanstellerij was en hij me gewoon uitprobeerde. Maar nu denk ik hoe kan ik zo stom zijn geweest het kan ook gewoon aan het zadel liggen. Ik vroeg mijn vriendin om op de rug van mijn paard te voelen hoe de DA het bij haar paard ook gedaan heeft ze ging me tweevingers langs zijn schoft en duwde een beetje meteen ging zilko zijn hoofd ophoog en maakte zich helemaal stijf, nu weet ik het zeker dit is niet goed. HIj heeft het alleen bij zijn schoft op de rest van zijn rug heeft hij nergens last. Nu is mijn vraag wat vinden jullie ? Moet ik toch een zadel op maat laten maken, heb ik het mis dat boomloze zadels altijd passen? Ik dacht ik vraag eerst op bokt wat ik moet doen of iemand er mischien ervaring mee heeft dan meteen de DA te bellen aangezien hij het niet heel erg heeft. Tot te tijd dat ik meer weet geef ik hem rug rust.

Hier een foto van het zadel op zilko:

Afbeelding

Alvast bedankt !

Trotse eigenaar van Zilko Sammer <3
A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care...


CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paard met rugklachten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 18:25

bedankt! ga meteen even op de site kijken.

Trotse eigenaar van Zilko Sammer <3
A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care...

CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 18:47

bedankt voor jullie reacties,

Idd een goedpassend zadel is heel belangrijk ik weet nu in iedergeval dat een boomloos zadel dus zeker niet altijd past! Ik ga toch mijn DA er na laten kijken en niet langer rond lopen met dit voor het nog erger word hoop nog een hoop kilometers met hem te maken en dan moeten we er allebei van genieten en niet alleen ik en het paard maar pijn hebben.

Trotse eigenaar van Zilko Sammer <3
A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care...

CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paard met rugklachten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 19:05


Trotse eigenaar van Zilko Sammer <3
A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care...

CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 21:35

pmarena schreef:
Oei, je hebt wel heel weinig kennis van zadels hoor :=


Dit klopt ik heb 9 jaar op een manege gereden waar ze me hier niks over uitlegde en toen ik ander half jaar geleden me eigenpaard kocht , snapte ik er dan ook de ballen niet van ! naar wat zoeken op google en uitleg van stal genoten dacht ik er toch redenlijk wat over te weten . Voor zo ver in weet is dit een barefoot ( heb hem via bokt gekocht) Ik weet dat het een oud model is zonder VPS en lage cantle, De pad is van haf !

Trotse eigenaar van Zilko Sammer <3
A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care...

CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 14:14

pmarena schreef:
Staat het merk van Barefoot er op? Staat vaak op de zijkant van de seatsaver een merkje :)
)


Geen iedee heb ik nooit op gelet zou straks eens kijken!
Er zit Groene vacht onder.
De pad is met uitneembare inlages.

Morgen komt de osteopaat die ook verstand heeft zadels dus die kijkt even, als het zo hoor heb ik echt het totaal verkeerde zadel! maar ben benieuwt wat zij morgen zegt ik denk wel het zelfde als uw.

Trotse eigenaar van Zilko Sammer <3
A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care...


CelineZilko

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-03-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paard met rugklachten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 14:35

Okee bedankt voor de info! schaam me nu echt diep dat ik er eigenlijk nooit beter op gelet heb!...

Trotse eigenaar van Zilko Sammer <3
A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: callass, Clmr, kimmetje26, Leukertje, Poekkie, SentiBot en 45 bezoekers