Pijnstillers en jullie mening daarover

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Pijnstillers en jullie mening daarover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 12:58

Twee weken geleden is bij mijn bijrijdpaard hoefkatrolontsteking 4 en artrose aan beide voorbenen geconstateerd. De eigenaar van mijn bijrijdpaard heeft besloten om met speciaal beslag en pijnstillers nog het een en ander te proberen. Met de pijnstillers zijn ze een paar dagen geleden begonnen, de zooltjes komen vandaag eronder. Nu ze een paar dagen met de pijnstillers bezig zijn, kun je duidelijk zien dat Babet vrolijker, lichter, en regelmatiger loopt (in het weiland, er wordt nu niet op gereden). De eigenaar ziet dit als een positief punt, en vindt dat er wel weer gereden kan worden. Zelf ben ik minder positief, want dat ze nu goed loopt met pijnstillers, betekent toch dat ze zonder pijnstillers met een behoorlijke pijn rondloopt! Is het niet zo dat er dierenartsen zijn die beslissen of een paard afgemaakt moet worden, d.m.v. een test met pijnstillers? Indien de pijnstillers aanslaan, dan wordt het paard juist WEL afgeschreven. Indien de pijnstillers niet aanslaan, dan wordt geconcludeerd dat het paardje pijnloos loopt, en dus niet afgemaakt hoeft te worden.
Zo is mijn idee ook een beetje (niet dat ik wil dat ze afgemaakt wordt uiteraard, maar ik wil het beste voor haar). Pijnstillers zijn geen dingen die je haar de rest van haar leven kunt geven, ze is pas zeven jaar. Eigenlijk is dit kop in het zand stekerij, want ze loopt eigenlijk overal doorheen omdat ze geen pijn voelt. Het is geen echte oplossing, want die is er niet.

Misschien ben ik een beetje warrig, maar ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. Is het aanslaan van pijnstillers nou wel of geen positief punt?



Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 14:27

Laat alsjeblieft duidelijk zijn dat IK het ook niet zo wil, maar dat dit een keuze van de eigenaar is. Mijn ideeën en meningen bereiken hem op de een of andere manier niet, en dat is heel naar. Natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat dit zo gebeurt, maar ik was gewoon heel erg benieuwd hoe men hier nou over denkt.

Eén ding staat absoluut vast; ik rijd niet meer op haar. Nu niet en nooit niet. Ik wil niet mede-schuldig zijn aan het feit dat zij nog meer kapot wordt gemaakt dan dat ze al is.....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, M_aris, Trendiction, Ubermetrics en 12 bezoekers