Peesblessure, iem. ervaring met PRP of GPS III behandeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Peesblessure, iemand ervaring met PRP of ook wel GPS III?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:45

ik heb een bijna ervaring ermee maar daar heb je niet zo veel aan :o bij mijn merrie wilden ze dit ook gaan toepassen als er bij de eerstvolgende echo geen verbetering te zien zou zijn. gelukkig begon het toen wel "goed" te genezen en was dit uiteindelijk niet nodig. (dit alles is wel al ruim 4 jaar terug) er is ook een soort stamcel therapie. heb je deze ook besproken met je DA.


Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Peesblessure, iemand ervaring met PRP of ook wel GPS III?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:01

mijn merrie had rechts achter een blessure aan de...uuhhmm ik weet even niet meer welke pees. ik geloof de oppervlakkige buigpees. aan de voorkant van de sprong door een trap van een ander paard. pees was toen 80% door. er is toen een paar keer een echo gemaakt en de eerste periode was er geen verbetering te zien. PRP werd toen ook overlegd en dan zou ze 1 nacht moeten blijven mocht de volgende echo weer geen verbetering laten zien. gelukkig verbeterde het toen wel maar uiteindeijk hebben we 8 maanden aan de hand gestapt en pas daarna mochten we langzaam het werk weer oppakken.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Peesblessure, iem. ervaring met PRP of GPS III behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:07

peesblessures duren idd erg lang. slecht doorbloed gebied. het zijn echt k*tblessures.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Peesblessure, iem. ervaring met PRP of GPS III behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:32

voor zover ik weet is stamcel therapie het beste omdat dit de aanmaak van nieuws peesweefsel bevorderd terwijl in alle andere gevallen alleen littekenweefsel word aangemaakt. door dat littekenweefsel zal de pees nooit meer worden zoals hij was en zal dat altijd een wat zwakkere en minder rekbare plaats zijn. maar ik ben geen DA en ik kan t fout hebben.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Peesblessure, iem. ervaring met PRP of GPS III behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:51

dat snap ik. financieel gezien moet het wel haalbaar blijven uiteraard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mystery3434 en 129 bezoekers