Ervaring met klinieken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:03

Ik zou kiezen voor de praktijk in Bodegraven. Ze hebben daar ook een hele goede Fysio die eventueel mee kan kijken. Heb zelf niet zulke hele goede ervaringen in Utrecht en Bosch en Duin. Maar iedereen heeft z'n eigen dingen en over elke kliniek zijn negatieve en positieve verhalen te vertellen. Voordeel van Bodegraven vind ik dat er veel goede dierenartsen rondlopen die weer met elkaar overleggen maar ook met de fysio, manueel en hoefsmid. Ik ben er nu een paar keer geweest met paarden waar een andere dierenarts niet meer uitkwam en tot nu toe steeds met goede resultaten.


Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:44

Precies ik ga er zelf vandaag weer naartoe met een probleemgeval waar de halve wereld al naar gekeken heeft. Ik ben benieuwd.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:12

Ik ben er geweest met een pard dat heel erg fris was. Na 2 keer heen en weer draven zagen ze nog niet waar hij kreupel was. (Liet hij ook nog niet zien.) Toen zeiden ze dat ik hem maar flink moest werken en terug moest komen als hij echt kreupel was. Hij bleek later een erorme cyste in het sprongewricht te hebben dus er was wel degelijk iets aan de hand. Ik ben pas in Bodegraven geweest met een heel fris paard en toen hebben ze me gewoon 20 minuten laten longeren en hem daarna weer eens bekeken.


Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:35

Zep schreef:
. Daarnaast heb ik een beetje een "gut-zo'n-grietje-complex" Ik ben nog niet zo oud, maar behoorlijk zelfstandig, en aangezien mijn paarden netjes opgevoed worden, kom ik dan alleen op de kliniek aanzetten. Sommige artsen weigeren je gewoon voor vol aan te zien, en luisteren maar half naar jou observaties. Ik kan me daar erg kwaad om maken als dat gebeurt.


Ik ken dat gevoel, inderdaad nog niet zo oud met paard alleen en vaak een beetje vage klachten omdat ik probleemgevallen die in training komen wil laten chekken. Sommige DA hebben volgens mij een aparte cursus botheid gevolgd en een ego die niet in één ruimte past. Een paar jaar geleden bij een dierenarts geweest met een paard dat ik in het 1.40m sprong (dat wist hij want dat had ik al uitgelegd) ging hij alles op een kindertoon uitleggen Frusty Ik ga het paard een prikje geven en dan wordt hij een beetje slaperig, ja duh. Toen ik vertelde dat ik niet uit een ei gekropen was en ook wel een beetje verstand van paarden had was hij pissig en gebruikte alleen nog maar medische namen. Ik had mazzel dat ik die bij één van mijn vele opleidingen (niet afgemaakt) gehad had en dat ik het verhaal redelijk kon volgen.

Gelukkig heb ik dat probleem niet meer zo vaak meer. Zal de leeftijd wel zijn. Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kusjemariska, RoRo44 en 24 bezoekers