Zouden jullie jullie paard laten inspuiten?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:59

Je hebt wel gelijk, maar die bijverschijnselen treden pas op bij langdurig gebruik. Ik kan me voorstellen dat je bang wordt van alle bij verschijnselen, maar misschien kun je je DA vragen om een kort(er)werkend corticosteroid (niet te kort, maar niet een die 6 weken werkt) en kijken of het helpt. Dan kun je altijd nog gaan beslissen of je een langwerkend wel toe gaan passen (met alle risico's) De risico's kun je met behulp van de zoekfunctie vinden. Typ maar in corticosteroiden dan vind je vast wel wat.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:01

He Margreet, Eileen heeft wel gelijk. Corticosteroiden vertragen de wondgenezing. Onze hond kreeg dexamethason en ze hadden een spierbiopt genomen. Na 4 weken nog steeds een open wond. Komt echt van de cortico's. Kan je mijn boeken wel laten zien als je het nog niet gelooft....

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:03

Nog even een aanvulling. Van 1 keer cortico's zie je geen bijwerkingen alleen maar de positive dingen. Na een lange tijd krijg je pas bijwerkingen. Daarom heb ik ook als advies gegeven dat er misschien een kortwerkend corticosteroid gegeven kon worden. Minder kans op bijwerkingen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie