peesklap/peesontsteking maar niet kreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

peesklap/peesontsteking maar niet kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 09:44

Kan dat?

had gisteravond giga dip, ik denk ik kap ook gewoon met vendi. kwam namelijk in een boek een plaatje tegen van hoe ik vind dat vendi zn been eruit ziet na een strandrit van zn eigenaar met pinksteren, en er stond als bijschrift: typisch geval van peesklap, dus ik kreeg al een rolberoerte, ik ander boek erbij met allemaal been gebreken, daar stond bij peesklap/ontsteking kreupelheid, nou dat heeft hij dus echt niet dus ik pfoei, lees ik verder staat er dat een mildere vorm vaak wordt afgedaan als opgelopen benen en gebagetaliseerd en dat het uiteindelijk tot onherstelbare schade kan lijden. En ik zn benen maar laten zien en ze maar zeggen nee dat is ouderdom (16 jr.) een opgelopen benen, nou ik wil gelijk niet meer rijden, kon wel janken gister, straks heeft hij dat echt en blijven we gewoon doorrijden of gaat het straks helemaal mis als ik in ermelo (over 2 weken all round) ben dat hij teveel heeft gedaan ik wil dus al helemaal niet meer ik wil nooit meer rijden!!!!!

DA is niet echt gelijk een optie, daarvoor zal ik toch eerst toestemming van eigenaar moeten krijgen, en ik weet nu al wat ze zegt: onzin hij is toch niet kreupel en bovendien kan ik het dan ook betalen. Zit nu te denken om voor ermelo cooling gel te kopen voo rn ahet rijden en een supplementje voor beter afbraak melkzuur etc. En zou het beter zijn om met bandages te rijden dan met pijpekouzen?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:09

Mijn vorige paardje heeft ook een peesblessure gehad. In totaal heeft het 2 jaar geduurd totdat ze weer 'normaal' kon dressuren. Erg raar, want ze is maar één dagje licht onregelmatig geweest.

Ga alstjeblieft naar de DA en laat scans maken van het been. Als je hiermee te lang doorgaat, dan kan het chronisch worden en kun je je paard over een tijdje naar de slager brengen.

Als je meer wilt weten over pezen en peesblessures, dan PB je maar.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:47

Inderdaad scannen!!!! Ik heb pas nog meegemaakt met een paard wat 100% goedgekeurd werd en waarvan gezegd werd dat hij zo fantastisch zuiver bewoog op de harde bodem. Zat alleen een kleine verdikking op de pees, was dus mooi een zware blessure. Ik heb daarnaast een paar jaar geleden zelf een paard gehad wat gewoom goed liep alleen opeens niet meer wilde piafferen, wij dachten eerst aan een rugprobleem maar was ook de pees. Beide paarden hadden weinig toekomst gehad als ze gewoon waren doorgereden. Probeer de eigenaar toch te overtuigen dat het behoud van het paard betekent en denk er anders goed over na of je wel naar Ermelo wilt. Als het paard straks een blijvende beschadiging heeft dan ben jij toch ook verantwoordelijk.