**** Merrie te vaak hengstig !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

**** Merrie te vaak hengstig !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 20:35

Ik heb een probleem, en mijn merrie ook Lachen
Zij is om de 1.5 week ongeveer hengstig, en k heb dus iedere keer wanneer ik concour heb de problemen van een niet te genieten paard.

Bestaat er een soort pil of zo iets, waardoor ze niet meer hengstig wordt, of gewoon de normale circulatie weer op gang komt Verward



Groetjes Lara

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 08:48

Hai,

Een vriendin van mij heeft een pony die ook elke week henngstig was en niet zo'n beetje ook! Zij heeft van de veearts een injectie tegen hengstigheid gekregen en nu is het zo goed als over!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:37

Het lijkt me verstandig je dierenarts eer eens naar te laten kijken. Sommige merries hebben hun hormoonhuishouding niet in orde, en dat kan je pony uiteindelijk erg ziek maken.
Hengstigheid binnen een dag of 12 is eigenlijk niet normaal, je hebt goede reden om aan haar gezondheid te twijfelen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 15:07

Heb je Brons-cure van VSM al geprobeerd? Dat reguleert bij merries de hormoonhuishouding. Zie www.puurnatuur.nl

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:36

Shaienne schreef:
Hai,

Een vriendin van mij heeft een pony die ook elke week henngstig was en niet zo'n beetje ook! Zij heeft van de veearts een injectie tegen hengstigheid gekregen en nu is het zo goed als over!


Als je je hier mee in laat, zou ik me eerst heel goed laten informeren. Waarschijnlijk is dit ook geen oplossing.
Verder ken ik een merrie die er moeilijk (on)vruchtbaar door is geworden.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 19:36

dat is neot de bedoeling dat ze onvruchtbaar wordt, want ik wil binnen nu en 5 jaar een veulen vand er.

THnx Fab ik was de naam kwijt Lachen

Groetjes Lara

Eileen
Berichten: 61
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Utrecht

Hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:24

Het lijkt me verstandig om hier de DA bij te halen. Als een merrie zo vaak hengstig wordt, is er inderdaad iets mis met haar hormoonhuishouding. Zonder al te veel in details te gaan treden, gaat het hier waarschijnlijk om een ontsporing van de normale hormonale regulatie. De dierenarts kan er voor zorgen dat deze ontsporing ophoudt en je merrie dus weer terug komt op het normale hormonale "spoor"!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:25

mijn merrie heeft hetzelfde probleem. Ze is echt heel vaak hengstig met iedere keer maar een anderhalve week pauze er tussen. Dat lijkt me niet gezond. WEet iemand of dit schadelijk is voor haar, en wat je er aan zou kunnen doen?
sommige mensen zeggen dat het fokken van een veulen de hengstigheid weer op orde kan brengen. Is dat zo?
een injectie lijkt mij niet de juiste oplossing, ik ben er op tegen om de natuur zo in de war te schoppen.

June_oud
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:28

Mijn paard is nu al drie weken achter elkaar hengstig. Ik word er helemaal gek van, want ze is haast niet te hanteren. Daarbij gedraagt ze zich namelijk zelf als een hengst. Ze is constant aan het vechten met de ruin die normaal gesproken de "baas" is in het land en ze doet niets anders dan om hengstige merries heen te draaien. Ze vertoont echt hengstengedrag, zo brutaal en opgefokt is ze. Als je niet beter zou weten zou je echt denken dat het een hengst is. Ze dendert constant met veel vertoon en bombarie door het land heen en is aan de hand bijna niet te houden. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 22:40

Anoniem schreef:
Mijn paard is nu al drie weken achter elkaar hengstig. Ik word er helemaal gek van, want ze is haast niet te hanteren. Daarbij gedraagt ze zich namelijk zelf als een hengst. Ze is constant aan het vechten met de ruin die normaal gesproken de "baas" is in het land en ze doet niets anders dan om hengstige merries heen te draaien. Ze vertoont echt hengstengedrag, zo brutaal en opgefokt is ze. Als je niet beter zou weten zou je echt denken dat het een hengst is. Ze dendert constant met veel vertoon en bombarie door het land heen en is aan de hand bijna niet te houden. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?



precies mijn probleem,. Ik ehb de DA gebeld, en moest het eerst met die homeopatische middelen proberen, schreef hij nml ook voor.

Groetjes Lara

June_oud
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 23:28

Okay, dankjewel!!!!!!!!