staart gaat eraan!!!kaal en korsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

staart gaat eraan!!!kaal en korsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 10:14

Spica heeft korsten op haar staartwortel zitten. ze staat dag en nacht in het land dus schuren kan ze bijna niet. Alleen op de vrachtwagen heeft ze gelegenheid en daar maakt ze dankbaar gebruik van. Is er een middeltje wat ik er op kan smeren zodat het niet meer jeukt?Wat kan het zijn?wormen zijn het niet ze heeft pas een kuurtje gehad.

Eileen
Berichten: 61
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Utrecht

Korst-staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:40

Dit lijkt wel heel erg op het beeld van staart-en maneneczeem. Vooral omdat je schrijft dat je paard de hele dag buiten staat. Staart- en maneneczeem wordt veroorzaakt door een vliegje wat vooral actief is in de schemerperiode. In die periode kun je je paard dan ook beter binnen zetten. Er zijn een heleboel middeltjes die helpen tegen de jeuk, maar die pakken de oorzaak (het mugje) dus niet aan. Daar is helaas Scheve mond niets aan te doen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:48

Wordt de jeuk door de korsten veroorzaakt? maar waar worden de korsten door veroorzaakt. Wat kan helpen is nu een keer goed wassen met betadine-shamppo, dan verwijder je de korstjes en ben je van dat probleem af.
Als je paard last heeft van maneneczeem is daar niet veel tegen, behalve op stal zetten of anders een deken die dus ook de manen bedekt.
Lees even bij zomerallergie en maneneczeem topics.
Succes

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 15:38

Je kunt bij Divoza een pakketje bestellen met verschillende producten tegen staart- en manenexceem (ze zijn er nl. in alle soorten en maten). Dan kun je kijken wat t beste helpt en daarmee verder gaan. Dit alles heb ik van horen zeggen (op Bokt) en er zijn meer topics hierover geweest. Bij mijn verzorgpaard helpt Sweet Itch heel goed, maar dat hoeft dus niet zo voor de jouwe te zijn. Succes en het is wel gewoon te beperken hoor.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 18:35

GAB schreef:
Je kunt bij Divoza een pakketje bestellen met verschillende producten tegen staart- en manenexceem (ze zijn er nl. in alle soorten en maten). Dan kun je kijken wat t beste helpt en daarmee verder gaan. Dit alles heb ik van horen zeggen (op Bokt) en er zijn meer topics hierover geweest. Bij mijn verzorgpaard helpt Sweet Itch heel goed, maar dat hoeft dus niet zo voor de jouwe te zijn. Succes en het is wel gewoon te beperken hoor.

Is dat niet bij de paardendrogist?
Als het paard alleen op de vrachtwagen de staart kapot schuurt dan is het misschien een idee om de staart tijdens transport te bandageren. Op die manier gaat hij niet kapot en krijgt het paard niet nog meer jeuk door de genezende korstjes.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:15

klinkt inderdaad als zomerexceem.

Ik heb vorig jaar Eczema Balm (volgens mij schrijf je het zo) gebruikt en daar was ik erg tevreden over.

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:35

Ja, was bij de Paardendrogist. Kwas ff in de war.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:31

Tiko had dit ook, die korstjes waren huidschilfers door waarschijnlijk een te droge huid. We hebben hem toen een tijdje ingesmeerd met babyolie, en het hielp super. Als hij nu even schuurt smeren we hem ook gelijk weer in en houdt het op.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:52

Mijn paard heeft dat ook,vreselijk!
Van de DA heb ik advies gekregen elke dag insmeren met uierzalf,
en het werkt! Haar staart is nu korstloos en erg mooi!

Veel succes!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:11

Wat ik altijd gebruikte was eerst wassen met betadine en dan in smeren met sweet itch.Sweet itch is een natuurlijk product met mineralen uit de dode zee dus niet schadelijk.Ik vond wel dat het goed hielp.Maar ja dat is mijn mening.Veel succes er mee.Groetjes van Ilona

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:11

En dat ze alleen op de vrachtwagen kan schuren, betekent dus wel dat ze ws de rest van de tijd altijd jeuk heeft. Je moet er wel wat aan doen, want het is natuurlijk vreselijk om permenent met jeuk rond te lopen!! "Echte' eczeempaarden gaan op hun kont in de wei zitten om te schuren en bijten hun staart kaal. Ze worden chagerijnig en vervelend als je ze niet helpt door iets te doen aan de jeuk en de vliegen te bestrijden. Veel succes, helaas is de ultieme oplossing nog steeds niet gevonden en dus zul je net als andere 'eczemers' moeten zoeken naar een oplossing die bij jou paard past. Advies: begin met goedkope middelen, zoals azijn tegen de vliegen en baby-olie tegen de jeuk. Succes zeker niet verzekerd, maar als het wel helpt, scheelt het je zeker honderd gulden per jaar in vergelijking met alle andere middelen die op de markt zijn.

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:07

Ik rijd een ijslander en die heeft ook last van eczeem, bij haar is het zomereczeem. Heel veel (import)ijslanders hebben dit, maar ook andere rassen, dit word veroorzaakt door bepaalde mugjes, aan zee hebben ze er minder last van want daar zijn minder mugjes. In bosrijke omgeving hebben ze heel veel last. je kan inderdaad alerlei middeltjes (die hierboven genoemd zijn) proberen, sweet itch help soms super, maar ik kne ook paarden die daar enorm allergisch op reageerde. 's nachts op stal wil ook helpen, wat wij zelf hebben is een boett-deken. Dit is een deken die over het hoofd gaat, ze zijn dan van top tot teen ingepakt zodat de mugjes er niet bij kunnen. Met die deken kunnen ze alles, rennen, grazen, gedekt worden, veulenen. Ik geloof dat ze op internet een site hebben iets van www.boett.com , maar dat weet ik niet helemaal zeker. Je kan ze ook voor paarden bestellen. Succes.Trouwens uierzalf werkt heel goed voor de al ontstane open plekjes.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:12


Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:45

En verder ff zoeken op bokt.....er zijn al zoveel topics over zomereczeem, daar staan bijna alle mogelijke oplossingen ondertussen wel op.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 14:11

Kendra schreef:
En verder ff zoeken op bokt.....er zijn al zoveel topics over zomereczeem, daar staan bijna alle mogelijke oplossingen ondertussen wel op.
ja dat denk ik ook wel Knipoog