Hormonenspuit / kuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NibbitLotus

Berichten: 1657
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Hormonenspuit / kuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:40

Ik vroeg mij af of iemand ook ervaring heeft met een hormonenspuit. Zal even uitleggen waarom ik dit wil weten;

Ik heb mijn paard Lotus nu bijna een jaar. Het ging in het begin niet zo soepel, dit kwam omdat we haar op sportbrok hadden gezet, nu krijgt ze normale brok en is ze nooit meer snel etc onder het rijden. Ik heb toen springwedstrijden met haar gereden wat echt super ging, nooit heet in het pacour altijd goed te houden. Nou zou ik een paar week terug mijn L debuut hebben maar tijdens het inrijden begon ze echt heel heftig te bokken, zo erg dat ik niet ben gestart (ze was op dat moment ook heel erg hengstig). Dit deed ze ook wel eens onder de cross trainingen, dan had ze geen geduld en zodra ze mocht werd ze ontzettend heet. Het lijkt er dus een beetje op dat ze heet word in dr hoofd zodra ze iets leuks mag doen. We hebben de dag na mijn mislukte L debuut de DA gebeld, die is gekomen en heeft haar gebit gecontroleerd, die was verder in orde, hij gaf als advies dat we de fysio er even naar moesten laten kijken en als die ook niks kon doen, zou een hormonenspuit een optie zijn. Volgende dag de fysio erbij. Ze zat op een paar plekken wel wat vast (niet ernstig) en kon de oorzaak van haar gedrag zijn. Lotus een paar dagen rust gegeven en daarna weer rustig begonnen. Alles ging super ook dressuurmatig helemaal top. Vandaag wou ik dus weer eens gaan springen omdat ik zondag weer een wedstrijd heb. Paar keer over een kruisje ging goed. Daarna wou ik een oxertje doen maar daar werd ze dus heel heet van, omdat ze het zo leuk vind. Ze sprint er dan na de hindernis vandaar en dan lijkt het net alsof ze mijn gedachten leest want op het moment dat ik haar dan rustig terug probeer te rijden begint ze te bokken, puur uit verzet. De dierenarts komt morgen dus voor die hormonenspuit ik vroeg me af of er mensen die hier ervaring mee hebben. Ik hoor het graag! Het is trouwens heel agressief bokken ook geen klein bokje ofzo..

En sorry voor het lange verhaal :P

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:25

Heb nog nooit van deze spuit gehoord. Maar ik zou haar eerst eens helemaal binnenste buiten keren, voordat ik er zomaar een spuit in zou doen. Dus ook foto's van rug en zo maken.

NibbitLotus

Berichten: 1657
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: Hormonenspuit / kuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 20:53

Oke in iedergeval bedankt voor je reactie, de dierenarts heeft haar trouwens helemaal onderzocht niet alleen haar gebit en de fysio heeft haar ook op alle mogelijke plekken bekeken en ook gehandeld waar het nodig was ;)!

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Hormonenspuit / kuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:55

Maar zijn er ook foto's of scans gemaakt. Denk niet dat een dierenarts of fysio zo door de huid kan zien of er iets met de botten fout is.

NibbitLotus

Berichten: 1657
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:02

Nee dat niet hij zei verder ook niet dat dit nodig was en dat hij al vaker met dit soort paarden te maken heeft gehad (merries) en zodra die een hormonenspuit hebben gehad gaan de merrie streken weg, verder blijft alles hetzelfde ze word er als het goed is alleen maar rustiger van.. en als dit ook niet helpt is dat natuurlijk een optie, zal morgen even met hem overleggen of foto's maken en dan hormonenspuit niet beter is dan andersom.