wat is er met mijn paard aan de hand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

wat is er met mijn paard aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:22

Hoi bokkers!

Mijn paard heeft de laatste paar weken een beetje rare klachten,
ze was de laatste tijd al heel onrustig onder het rijden en dat werd steeds erger, later wou ze niet meer draven en was ze heel sloom en alleen maar aan het bokken. helemaal niets voor mijn lekkere actieve paardje. op een gegeven moment wou ze niet meer ontspannen en bleef ze maar met der hoofd schuin om hooglopen. toen werd er vast gesteld dat ze een zware rug blessure had, maar nu gaat ze de laatste dagen eigenlijk alleen maar achter uit. ik moest namelijk veel met der gaan lopen op het astvalt (er naast natuurlijk) maar ze word steeds slomer en ze krijgt steeds kortere passen. soms zitten er zelfs wat onregelmatige pasjes tussen. ze is de laatste dagen veel aan het boeren en aan het kwijlen wat ze normaal eigenlijk ook nooit deed. ook is onder het lopen te merken dat ze aventoe echt pijn heeft. maar dat zijn ook moment op namens. wat ook heel lastig is want het ene moment is het net alsof ze helemaal gezond is en staat ze vrolijk in de paddock naar je te hinneken en het andere moment heeft ze gewoon veel pijn. daarom is het ook heel lastig om aan de dierenarts uit te leggen wat ze heeft. omdat het het ene moment goed gaat en het andere moment niet.
wie heeft ideeen wat er met der aan de hand kan zijn??

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.


Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:28

FlowerPower schreef:
Ik zou meteen de DA bellen! Dit klinkt niet goed!


heb ik net gedaan. het kan spierbevangenheid zijn zecht hij, maar ik heb daar een beetje mijn twijfels over. hij komt morgen ochtend langs!

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.


Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:29

FlowerPower schreef:
Oke, dat is dan wel fijn! Hopen dat het weer goed komt. Iig sterkte!


bedankt!!

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.

Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:35

FlowerPower schreef:
LoveLoes schreef:
DIERENARTS BELLEN!

Kan wel wat liever denk je niet? Ts, vraagt om hulp, niet om bevelen!


Ik wil graag laten zien dat de ernst van deze zaak hoog is! En dit is hulp in een vorm van een handig bevel![/quote]

ja ik heb net de dierenarts gebeld ;)

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.

Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:36

denice schreef:
Precies, ik had allang gebeld. Waarom aankijken. Heb je haar temperatuur al opgenomen?


als jullie nou eventjes goed lezen is de dierenarts al geweest en heeft hij vast gesteld dat ze een rugblessure heeft, maar het is de laatste 3 dagen ontzettend hard achteruit gegaan, heb de dierenarts al gebeld en die komt morgen. ik wil alleen even weten of jullie weten wat het zou kunnen zijn....

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.

Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Re: wat is er met mijn paard aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:37

en tempratuur is normaal ;)

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.

Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:39

amsterdam_30 schreef:
Pft, spannend even dus..
Goed dat je de DA gebeld hebt!
Nu hopen dat het mee gaat vallen...


ik hoop het ook!
ik heb er al vanaf veulen en ze heeft eigenlijk bijna nooit iets..
dus inderdaad nogal spannend

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.

Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 22:41

Flappie30 schreef:
Boeren en pijn aanvallen/scheuten en veel slijmen: laat voor deze klachten in ieder geval ook eens goed naar haar gebit kijken. Evt zouden onderliggende maagproblemen ook nog pijnaanvallen kunnen verklaren. Heb ooit een paard met maagimpactie behandeld die ook echte pijnaanvallen kreeg en daarna was er weer een paar uur niets aan de hand.
Evt zou je voor het slomer worden toch eens kunnen vragen of er een bloedonderzoek plaats kan vinden, als er bij het klinisch onderzoek geen oorzaak wordt gevonden.
Succes nog met je paard !


bedankt voor je info!

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.

Jellebie

Berichten: 2437
Geregistreerd: 04-10-09

Re: wat is er met mijn paard aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 21:58

bedankt allemaal, dierenarts is geweest. hij heeft wat bloed afgenomen en zou vanmiddag bellen of ze spierbevangen was of niet. maar heeft die eikel dus mooi niet gebeld en telefoon werd niet opgenomen. helaas, ik weet dus nog niks. als ze niet spierbevangen is gaan ze naar iets anders zoeken. het was wel duidelijk zicht baar dat er iets mis was

You don’t always need a plan. Sometimes you just need to breathe, trust, let go and see what happens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers