ataxie / wobbler

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

ataxie / wobbler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 15:24

Vorige week geleden heb ik hier een stukje geschreven over mijn paard die op ataxie was gediagnostiseerd. Vandaag is er een ostheopaat bij hem geweest , Margriet , en zij heeft hem behandeld. Het bleek dat zijn rug erg vlak is en dat er een slechte verbinding is tussen wervelkolom en bekken. Dit is dus helemaal te verhelpen *LOL* , over 2 weken nog een behandeling en dan gaat hij 3 maanden revalideren op het land . Na de zomer gaan we dan weer helemaal bij het begin beginnen . Zijn rug/ bekken zal altijd wel een zwakkere plek blijven maar nu ik weet wat er aan de hand is kan ik daar in de training rekening mee houden.
Gelukkig is het dus geen ataxie . Voor alle zekerheid is dat nig getest door hem met een blinddoek een paar stappen te laten lopen . Hij liep toen recht en zonder wiebelen , een paard met ataxie zou dan heel onzeker en wiebelig lopen.
Zoals jullie begrijpen ben ik hier heel blij mee . Het bloedonderzoek wat gedaan is was trouwens ook goed .
Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:10

Sjee wat een geluk heb jij. Ik heb mijn 2 jarige destijds naar de slacht moeten brengen omdat hij wobbler was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:21

Heel vaak word ataxie als diagnose gesteld, terwijl het bewijzen van deze aandoening heel moeilijk is.
Op het moment dat ze het niet meer weten, en het is een paard wat slap is, krijg je vaak te horen dat het ataxie is, terwijl er heel veel onderzoeken nodig zijn om daar "zeker" van te zijn.
Heel goed dat je iemand anders nog een keer hebt gevraagd. Succes.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:04

Wat een goed nieuws!!! En nu hopen dat alles zich goed blijft houden en je fijn met je paard aan de gang kunt gaan na de zomer!

Lief mens hè, die Margriet. Ze heeft mijn paarden ook behandeld met zeer goed resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:56

niets persoonlijks hoor, maar ik vind het zo grappig dat alle ostheopaten, krakers e.d. altijd alleen maar een voornaam hebben. Net als obers Haha!

Ik was gisteren op een kliniek in Duitsland, en daar zijn ze veel sterker met hun hiërarchie e.d. Het was dus Herr doktor dit en Frau doktor dat, en de assistentes hebben alleen een voornaam. Ook onderling spreken ze elkaar uitsluitend aan met Herr en Frau. Ik vond dat eigenlijk wel netjes overkomen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:15

Ik ben anders toch blij dat ik niet in Duitsland werkt. Die duitsers zijn ontzettend formeel en HEEL hierarchisch. Vooral dat laatste vind ik niet prettig. Wij nederlanders ervaren dat vaak namelijk als gebrek aan respect voor mensen met een lagere opleiding terwijl we gewend zijn er vanuit te gaan dat iedereen gelijk is.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

hierarchie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:12

Ik vind het meer getuigen van respect voor iemand met een opleiding (maar dit is eigenlijk een beetje off topic)