hoefkatrol = afmaken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:24

Er zijn inderdaad 5 levels van hko. Tot en met nr 3 betreft het van die voedingskanaaltjes, nr 4 is een cyste (grootte maakt niet uit dus een kleintje is ook een nr 4) en tot slot nr 5 zijn van die lollypop achtige kanalen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 11:52

nogmaals dit paard is niet verzekerd!! Ze werd gekeurd voor de verzekering en daarbij afgekeurd.. dat is de aanleiding geweest dat er foto`s gemaakt zijn in Emmeloord.. Ze heeft er dus totaal geen baat bij om haar paard in te laten slapen, ze krijgt er geen geld voor terug.. Maar wel een nieuw paard waar ze wedstrijden mee kan rijden van haar vader Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:00

flair schreef:
nogmaals dit paard is niet verzekerd!! Ze werd gekeurd voor de verzekering en daarbij afgekeurd.. dat is de aanleiding geweest dat er foto`s gemaakt zijn in Emmeloord.. Ze heeft er dus totaal geen baat bij om haar paard in te laten slapen, ze krijgt er geen geld voor terug.. Maar wel een nieuw paard waar ze wedstrijden mee kan rijden van haar vader Scheve mond


Tja...wat moet je dan nog zeggen. Dan kies je als kind dat een paard van pappie krijgt toch voor een nieuw paard?
Twee paarden houden zal wel niet te betalen zijn.... Misselijk

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 12:10

Wat ik nog niet snap, ze kunnen het wel betalen..

Ze heeft vorige week voor de foto`s tegen me gezegd dat er een mogelijkheid was om haar paard te houden en er een wedstrijdpaard bij te kopen Verward De DA die haar paard keurde zei nl al dat ze met het paard toch nooit verder dan de L zou komen..

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:14

Wacht even nu snap ik het niet meer. Eerst is hij af gekeurd en slacht rijp en nu zegt de dierenarts dat hij nooit in het L zou kunnen lopen?!?!?!?

Wat is dat voor een kwakzalver????
Als hij geen vergelijkende foto's heeft kan hij helemaal niets zeggen over progressief. En als het paard bij normaal gebruik niet kreupel is waar banketstaaf (sorrie) we dan nog over??

Adrienne

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 15:21

Neee, dat ze nooit hoger dan L zou kunnen lopen zei de DA die haar keurde voor de verzekering.

Dat ze hoefkatrol had is geconstateerd in Emmeloord nadat er foto`s gemaakt waren..

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:38

ze mag het paard best aan mij geven

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 15:43

Laat maar het is al te laat, het paard is al ingeslapen..

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:24

HEB MAAR 1 ANTWOORD HIEROP

poedersuiker

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 09:41

3x jammer: jammer dat ze alleen naar de arts heeft geluisterd, jammer dat ze het paard geen kans heeft gegeven en jammer voor het paard zelf.

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:03

Ik kan mij vergissen, maar ik heb de indruk dat ze gewoon graag van dat paard afwilden...

Bovendien bestaat bij veel paardenhouders nog altijd de mening dat hko absoluut niet te behandelen is en sowieso naar de slacht leidt. Het is eigenlijk maar de laatste jaren dat beter beslag, en nu ook betere training deze paarden wel nog een kans geeft. En niet alleen op recreatief niveau.
Maar zo'n mentaliteitsverandering vraagt spijtig genoeg tijd.

Indien het de bedoeling was om dat paard na één of twee jaar training te verkopen voor (liefst) veel geld, dan helpen die foto's natuurlijk niet. Paard mag zo zuiver zijn als goud, alles winnen wat er te winnen valt, als die foto's niet goed zijn krijg je dat vrees ik toch niet meer aan de man gebracht voor een redelijke prijs. Jammer, maar helaas harde realiteit. Frusty

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 11:13

Ik denk dat er altijd nog een koper voor te vinden was geweest. En helemaal als ze nooit verder dan de L was gekomen had ze de verkoop voor veel geld wel kunnen vergeten. Genoeg mensen hier op bokt die interesse hebben getoond voor het paard zoals hij nu is. Sorry, was.

Het is gewoon vreselijk egoistisch wat ze gedaan hebben. Hier walg ik van.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:05

Tim VDH schreef:
Ik kan mij vergissen, maar ik heb de indruk dat ze gewoon graag van dat paard afwilden...


dat denk ik dus ook

Citaat:
Indien het de bedoeling was om dat paard na één of twee jaar training te verkopen voor (liefst) veel geld, dan helpen die foto's natuurlijk niet. Paard mag zo zuiver zijn als goud, alles winnen wat er te winnen valt, als die foto's niet goed zijn krijg je dat vrees ik toch niet meer aan de man gebracht voor een redelijke prijs. Jammer, maar helaas harde realiteit. Frusty


Nou, hier ben ik het dus niet helemaal mee eens, er zijn volgens mij nog wel mensen die zo'n paard willen kopen.

Cassidy
Citaat:
Ik denk dat er altijd nog een koper voor te vinden was geweest. En helemaal als ze nooit verder dan de L was gekomen had ze de verkoop voor veel geld wel kunnen vergeten. Genoeg mensen hier op bokt die interesse hebben getoond voor het paard zoals hij nu is. Sorry, was.

Het is gewoon vreselijk egoistisch wat ze gedaan hebben. Hier walg ik van
En hier ben ik het dus volledig mee eens, als je zelf nou niet op hoog niveau rijdt, dan kan je het toch helemaal proberen, of niet dan Verward

Echt waar, ik heb gewoon medelijden met hun volgende paard, meen ik serieus Boos! en dan als je weet dat dat paard nou nog een gelukkig leven had kunnen hebben.
[/quote]

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 19:23

Ik baal er ook flink van, vooral omdat er 3 mensen van bokt waren die het paard wilde hebben... Erg spijtig.. Maar ik heb iig mijn best gedaan. Mijn pony zal in ieder geval nooit zo eindigen.

Helaas hebben niet alle mensen hetzelfde gevoel voor dieren, er zijn er veel die ze als dingen/gebruiksvoorwerpen zien..

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:37

Hoi Flair,
Je hebt in elk geval je best gedaan, meer kun je niet doen!

Groetjes,

Jolande

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:31

Citaat:
Indien het de bedoeling was om dat paard na één of twee jaar training te verkopen voor (liefst) veel geld, dan helpen die foto's natuurlijk niet. Paard mag zo zuiver zijn als goud, alles winnen wat er te winnen valt, als die foto's niet goed zijn krijg je dat vrees ik toch niet meer aan de man gebracht voor een redelijke prijs. Jammer, maar helaas harde realiteit. Frusty


Nou, hier ben ik het dus niet helemaal mee eens, er zijn volgens mij nog wel mensen die zo'n paard willen kopen.

NOU IK BEN HET ER WEL MEE EENS WAT TIM ZEGT,
ER ZIJN ZOVEEL MENSEN DIE ALLEEN MAAR DENKEN AAN HET GELD.
NATUURLIJK ZIJN ER MENSEN DIE Z'N PAARD WEL WILLEN HEBBEN.
MAAR ALS JE IN DE SPORT KIJKT, WIL IEDEREEN GOEDE FOTO'S HEBBEN,
EN WIJKEN ZE MAAR IETS AF VAN HET GOEDE DAN ZIJN HET PAARDEN DIE IN EENS NIETS MEER KUNNEN,

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 21:35

Er waren er al 3!! En dat alleen al hier van bokt die dit paard wilden hebben en het nog wilden proberen met haar!!

ria

Berichten: 147
Geregistreerd: 10-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:42

Hallo allemaal.
Wil toch ook even mijn zegje hier kwijt.
Er kan met hoefkatrol veel worden gedaan om het paard redelijk te laten functioneren.
Maar het ligt toch wel aan wat voor het paard verdraagzaam is of het naar het dier toe eerlijk is om door te gaan.
Mijn brandenburger ruin heb ik vorig jaar moeten laten inslapen nadat ik van alles al had geprobeert om hem een fijne oude dag te laten genieten.
Hij was dus met vervroegd pensioen op 15 jarige leeftijd.
Kreeg speciaal beslag en behoorlijke dosis pijnstillers per dag.
Het mocht niet baten, hij wou bijna niet meer lopen van de pijn.
De hoefkatrol hoeft namelijk op zich nog niet eens zo ernstig te zijn, maar de weke delen (de pezen) kunnen dan ook al behoorlijk zijn beschadigd en dat veroorzaakt dan die pijn.
Dat was helaas dus het geval met mijn paard.
Dus wees verzichtig met die getalletjes want die zeggen niet alles over de mate van pijn die een paard ervaart.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:53

Akkoord, maar er stond dat het paard enkel op harde bodem lichtjes mankte, daarom...

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:45

en voor zwakke of weke pezen bestaan nu ook verschillende middeltjes,