hoefkatrol = afmaken?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:51

flair schreef:
Een meisje bij mij op stal heeft een paard waarbij vrijdag hoefkatrol is vastgesteld en dit paard word dus woensdag afgemaakt.

Dit is dus omdat zij denkt dat er geen oplossing voor is, er is ook gezegd dat er geen oplossing voor is in Emmeloord.

Hmm, ja, lekker egoïstisch. Wat rijdt ze zelf, wat is haar capaciteit. Is het beroepsmatig?

Er zijn heel veel stadia's voordat zo'n paard naar de slacht moet. Tenzij dat het een paard voor je beroep is dan is het nog een ander verhaal. Ik ga maar niet dat zeggen wat ik denk.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:56

flair schreef:
Het kan zijn dat het niet precies zo is gegaan zoals ik zeg, ik ben er natuurlijk niet bij geweest..

Ik weet niet of ze hem zou verkopen tegen een lage prijs, wie wil er nou een paard met hoefkatrol?

Antoine de Bodt, die koopt ze. Ik bedoel die heeft daar geen moeite mee om zo'n paard te kopen.

Ik heb het nu even allemaal gelezen en ik vind het een uiterst vaag verhaal. Volgens mij is er nog iets aan het handje.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 06-05-02 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:03

flair"]
[quote="chantal1"][quote="flair schreef:
Een meisje bij mij op stal heeft een paard waarbij vrijdag hoefkatrol is vastgesteld en dit paard word dus woensdag afgemaakt.

Dit is dus omdat zij denkt dat er geen oplossing voor is, er is ook gezegd dat er geen oplossing voor is in Emmeloord.

Hmm, ja, lekker egoïstisch. Wat rijdt ze zelf, wat is haar capaciteit. Is het beroepsmatig?

Er zijn heel veel stadia's voordat zo'n paard naar de slacht moet. Tenzij dat het een paard voor je beroep is dan is het nog een ander verhaal. Ik ga maar niet dat zeggen wat ik denk.
[/quote]

hoho nou niet dat meisje gaan aanvallen, zij doet wat ze haar in Emmeloord aangeraden hebben. Niet omdat ze zelf haar paard dood wil hebben omdat ze misschien geen wedstrijden meer met haar kan rijden.

Dat meisje is hartstikke gek op haar paard, en als ze recreatief met haar zou kunnen doorgaan zou ze dat ook doen. Vandaar dat ik nu informatie inwin wat ik dan weer aan haar kan laten zien.

Stel jij zit in dezelfde situatie als haar, en jij weet niet dat er een oplossing is voor paarden met hoefkatrol en jou word aangeraden om je paard af te laten maken. Wat doe je dan, zij wil niet dat haar paard pijn lijd. Dat zou ik ook niet willen.
[/quote]

Ik ben zo'n eigenwijze dikhoofd dat ik niet altijd het advies van DA's opvolg. Als ik haar was zou ik snel een second opinion aanvragen. Hoe oud is dat beestje eigenlijk? En als ik zelf geen oplossing of over iets niks weet laat ik me wel op allerlei manieren informeren, zorg ik dat ik er zo veel mogelijk over te weten kom en dan regel ik niet alvast een afspraak bij de DA om hem in te laten slapen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:35

flair schreef:
Ik weet niet of er toen foto`s zijn gemaakt. Ik denk dat ze als ze dit gelezen heeft het wel nog wil aankijken met haar paard.

Die Antoine koopt toch niet zomaar elk paard met hoefkatrol dat hem voorgelegd word lijkt mij..

Nee dat niet, dan zou hij ondertussen wel honderden paarden hebben (een vaag vermoeden hoor). Maar hij deinst er iig niet voor terug.

En dat wat Zannekin zegt is een heel goed punt.

Van die speciale methode van bekappen heb ik ook al gehoord. Cassidy, weet jij hoe ik aan informatie kan komen over die methode.

Fokken zou ik toch zeker niet doen. Klopt het volledig wat Dhr. De Bodt zegt, tja dan kan dat maar zo lang dat er nog 1% twijfel is zou ik het niet doen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:11

Zannekin schreef:
Zou dat paard dan toch niet verzekerd zijn? Euthanasie kan ook toegestaan zijn voor de verzekering. Anders probeer je toch nog...

Ik heb wel eens begrepen dat je je paard van de verzekering kan terug kopen voor slachtprijs. Is dat geen optie?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:27

Ja, dat weet ik. Vaak gaat het zo. Zou kunnen dat het misschien een idee was.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:05

Tim VDH schreef:
Ik kan mij vergissen, maar ik heb de indruk dat ze gewoon graag van dat paard afwilden...

dat denk ik dus ook

Citaat:
Indien het de bedoeling was om dat paard na één of twee jaar training te verkopen voor (liefst) veel geld, dan helpen die foto's natuurlijk niet. Paard mag zo zuiver zijn als goud, alles winnen wat er te winnen valt, als die foto's niet goed zijn krijg je dat vrees ik toch niet meer aan de man gebracht voor een redelijke prijs. Jammer, maar helaas harde realiteit. Frusty

Nou, hier ben ik het dus niet helemaal mee eens, er zijn volgens mij nog wel mensen die zo'n paard willen kopen.

Cassidy
Citaat:
Ik denk dat er altijd nog een koper voor te vinden was geweest. En helemaal als ze nooit verder dan de L was gekomen had ze de verkoop voor veel geld wel kunnen vergeten. Genoeg mensen hier op bokt die interesse hebben getoond voor het paard zoals hij nu is. Sorry, was.

Het is gewoon vreselijk egoistisch wat ze gedaan hebben. Hier walg ik van
En hier ben ik het dus volledig mee eens, als je zelf nou niet op hoog niveau rijdt, dan kan je het toch helemaal proberen, of niet dan Verward

Echt waar, ik heb gewoon medelijden met hun volgende paard, meen ik serieus Boos! en dan als je weet dat dat paard nou nog een gelukkig leven had kunnen hebben.
[/quote]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie