hoefkatrol = afmaken?

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

flair

hoefkatrol = afmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 18:03

Ik zie steeds maar paarden afgemaakt worden door hoefkatrol, steeds paarden met fase 4...

is er nou geen andere oplossing voor?

(mijn pony heeft het niet hoor..)

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 11:32

Ik vraag dit nu omdat ik op bokt veel gelezen heb over paarden die hoefkatrol hebben en nog gewoon in leven kunnen blijven zonder pijn..

Een meisje bij mij op stal heeft een paard waarbij vrijdag hoefkatrol is vastgesteld en dit paard word dus woensdag afgemaakt.

Dit is dus omdat zij denkt dat er geen oplossing voor is, er is ook gezegd dat er geen oplossing voor is in Emmeloord.

Ik heb voor haar wat van de site www.hoefkatrol.com uitgeprint en dat haar gegeven, ik hoop dat ze nu op haar besluit terug komt..

Haar paard is dus nu helemaal niet kreupel, als ze in het weiland staan doet ze nog hartstikke gek. Je ziet gewoon dat dat beestje nog veel lol heeft en helemaal geen of weinig pijn heeft..

Wat kan ik haar nu het beste voorleggen.

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:15

Dit paard was dus nog niet verzekerd het werd gekeurd voor de verzekering en dus afgekeurd.

Er werd aangeraden om foto`s te laten maken en daaruit kwam dus dat ze hoefkatrol had fase 4 in een progessieve vorm. Het gaat dus snel achteruit. Dit paard is een half jaar geleden voor de koop gekeurd en helemaal goedgekeurd, ze mankeerde toen nog helemaal niks.

Ik zal jullie reacties ook nog even uitprinten en aan haar laten zien, ze heeft zelf geen internet..

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:38

Zannekin"]
[quote="flair schreef:
Dit paard is een half jaar geleden voor de koop gekeurd en helemaal goedgekeurd, ze mankeerde toen nog helemaal niks.

Is ze door dezelfde persoon onderzocht, zou mij verbazen dat het van niets naar graad 4 gaat op zo'n korte tijd. Raar verhaal, mankt ze ook in stap? Zijn eggbars etc... gebruikt? Je laat toch niet zomaar een paard slachten op basis van foto's...
[/quote]

nee ze is allebei de keren door een ander gekeurd, en ze laat haar niet afmaken maar inslapen. Het zou kunnen dat het er al gezeten heeft, maar dat het onderdrukt is geweest door pijnstillers, het zal me niks verbazen je hoort zoveel vreemde dingen. Ze loopt alleen kreupel in draf op het harde, verder niet.

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:50

Het kan zijn dat het niet precies zo is gegaan zoals ik zeg, ik ben er natuurlijk niet bij geweest..

Ik weet niet of ze hem zou verkopen tegen een lage prijs, wie wil er nou een paard met hoefkatrol?

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:59

chantal1"]
[quote="flair schreef:
Een meisje bij mij op stal heeft een paard waarbij vrijdag hoefkatrol is vastgesteld en dit paard word dus woensdag afgemaakt.

Dit is dus omdat zij denkt dat er geen oplossing voor is, er is ook gezegd dat er geen oplossing voor is in Emmeloord.

Hmm, ja, lekker egoïstisch. Wat rijdt ze zelf, wat is haar capaciteit. Is het beroepsmatig?

Er zijn heel veel stadia's voordat zo'n paard naar de slacht moet. Tenzij dat het een paard voor je beroep is dan is het nog een ander verhaal. Ik ga maar niet dat zeggen wat ik denk.
[/quote]

hoho nou niet dat meisje gaan aanvallen, zij doet wat ze haar in Emmeloord aangeraden hebben. Niet omdat ze zelf haar paard dood wil hebben omdat ze misschien geen wedstrijden meer met haar kan rijden.

Dat meisje is hartstikke gek op haar paard, en als ze recreatief met haar zou kunnen doorgaan zou ze dat ook doen. Vandaar dat ik nu informatie inwin wat ik dan weer aan haar kan laten zien.

Stel jij zit in dezelfde situatie als haar, en jij weet niet dat er een oplossing is voor paarden met hoefkatrol en jou word aangeraden om je paard af te laten maken. Wat doe je dan, zij wil niet dat haar paard pijn lijd. Dat zou ik ook niet willen.

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 14:14

ze is 6 of 7 dat weet ik niet meer precies, ik zal het haar in ieder geval voorleggen. Zodat ze kan zien dat het misschien niet nodig is om het beestje nu al in te laten slapen.

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 14:17

Ik weet niet of er toen foto`s zijn gemaakt. Ik denk dat ze als ze dit gelezen heeft het wel nog wil aankijken met haar paard.

Die Antoine koopt toch niet zomaar elk paard met hoefkatrol dat hem voorgelegd word lijkt mij..

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 19:38

laat maar mensen, het paard word woensdag afgemaakt.. Boos! ze gaat uit van wat er in Emmeloord gezegd is.. Frusty

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 10:52

nogmaals dit paard is niet verzekerd!! Ze werd gekeurd voor de verzekering en daarbij afgekeurd.. dat is de aanleiding geweest dat er foto`s gemaakt zijn in Emmeloord.. Ze heeft er dus totaal geen baat bij om haar paard in te laten slapen, ze krijgt er geen geld voor terug.. Maar wel een nieuw paard waar ze wedstrijden mee kan rijden van haar vader Scheve mond

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 11:10

Wat ik nog niet snap, ze kunnen het wel betalen..

Ze heeft vorige week voor de foto`s tegen me gezegd dat er een mogelijkheid was om haar paard te houden en er een wedstrijdpaard bij te kopen Verward De DA die haar paard keurde zei nl al dat ze met het paard toch nooit verder dan de L zou komen..

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 14:21

Neee, dat ze nooit hoger dan L zou kunnen lopen zei de DA die haar keurde voor de verzekering.

Dat ze hoefkatrol had is geconstateerd in Emmeloord nadat er foto`s gemaakt waren..

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 14:43

Laat maar het is al te laat, het paard is al ingeslapen..

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 18:23

Ik baal er ook flink van, vooral omdat er 3 mensen van bokt waren die het paard wilde hebben... Erg spijtig.. Maar ik heb iig mijn best gedaan. Mijn pony zal in ieder geval nooit zo eindigen.

Helaas hebben niet alle mensen hetzelfde gevoel voor dieren, er zijn er veel die ze als dingen/gebruiksvoorwerpen zien..

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 20:35

Er waren er al 3!! En dat alleen al hier van bokt die dit paard wilden hebben en het nog wilden proberen met haar!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie