Vreemde wondjes op lippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Vreemde wondjes op lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 22:50

Wie kent dit verschijnsel (ik weet veel maar dit ben ik nog nooit tegen gekomen).
Tjo heeft sinds ze op dr nieuwe stal staat (nu een week) rare wondjes op de rand van haar lippen. Eerst aan 1 kant boven en onder recht boven elkaar (we dachten dat ze op dr lip gebeten had met dr melktandje), maar nu ontdekte ik vanochtend aan de andere kant ook 3 van deze vlekjes/wondjes/blaasjes.

Ze heeft dus donkere lippen en de vlekjes/wondjes zijn wit en ter grootte van een dubbeltje. Ze zijn ook pijnlijk, mag amper aan dr mond komen.

Rara wat is dit? Heb het boek paardentanden van Offereins al doorgezocht maar kan niks vinden wat er op lijkt.

Ze heeft een glad trensje wat niet in de buurt zit van de plekjes, dus dat kan het niet zijn. Iemand anders een idee?

Viv

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

plekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:41

Kan het zijn dat ze haar lippen heeft geschuurd aan de muur van de box? ik zou anders niet weten hoe je aan schaafplekjes op je lip komt. Of misschien lopen idioten met de nieuwe buren?

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:32

Hoi Vippie,

Ik las dat je paardje sinds kort op een nieuwe stal staat.
Is die stal soms pas geleden behandeld met carboleum?
Sommige paarden kunnen daar nl. niet tegen en omdat ze vaak aan de stal knabbelen of schuren kunnen ze daar een allergische reactie op krijgen,
Nu ik hoop dat je wat aan mijn antwoord heb.
En veel sterkte met het herstel.
Laat het nog even weten,

groetjes,,

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 16:21

Hoi allebei,

Nee rotzooien met de buren kan niet want er zit een gangetje tussen (ze staat op een hoek).

Geen idee of de box behandeld is met carboleum oid, zal het eens vragen. Zou idd wel kunnen want de houdt van knabbelen als ze zich verveelt.
Tsja dan zit er weinig anders op dan een andere stal zoeken, want alle boxen zijn hetzelfde. Maar dat gaat over 3 weekjes ook gebeuren (om andere redenen) dus we zullen zien of het dan over is/gaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties en hou jullie op de hoogte.

Viv