Gewricht probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Gewricht probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 16:55

Mijn pony heeft best vaak last van haar Linkervoorbeen
en is ook snel kreupel aan dat been.
Nu denk mijn vader dus dat het aan haar gewricht ligt
We gaan dus eerst kijken hoe ze loopt nadat de hoefsmit is geweest
en anders gaan we foto's laten maken..

Maar stel dus dat ze het aan haar gewricht heeft
wat zou daar dan aan kunnen gebeuren,
kan het opgelost worden?

alvast bedankt

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:23

heeft ze geen peesblessure? mijn pony had een pees blessure en liep in het beging af en toe onregelmatig, later constant. ik zou zeker ff een DA laten komen, en ff checke.. is je pony te dik dat zal hij dat ook wel ff zeggen(vind je het zelf te dik? >hoefkatrol?!?)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:10

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom jouw pony kreupel loopt op dr l.vb.
als je vader DA is zou je op zn vermoedens af kunnen gaan, zo niet dan is het te vroeg om enige conclusies te trekken.

Vooral omdat je aangeeft dat ze "best vaak" last heeft van haar been is een teken dat het niet een onschuldige verstapping is geweest een deskundige DA lijkt me niet overbodig, juist bij onverklaarbare kreupelheden moet je niet te terughoudend zijn en maar hopen dat het snel overgaat, hoe eerder je weet wat het de oorzaak is des te sneller er evt. gestart kan worden met een behandeling, vaak beperk je hiermee de evt schade aan het beenwerk van je pony.

Of het wel of niet opgelost kan worden kan niemand hier op bokt beantwoorden, dat kan met wat geluk alleen de DA die de pony gaat onderzoeken en evt behandelen.

Succes met je pony!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:22

Hoe langer je wacht met het laten onderzoeken en eventueel laten behandelen, hoe langer meestal de revalidatie is.

Ik zou niet wachten, maar z.s.m. de DA erbij halen...

Succes

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 15:38

De hoefsmit gaat morgen kijken en bekappen (ze heeft nu wel lange hoeven) en dan kijken we even hoe ze dan loopt, Maar ze heeft vaak aan hetzelfde been last, wij denken aan een gewrichts probleem maar daar is nog niks zeker over. Mijn vader is ook een DA maar werkt wel dagelijks met paarden en weet wat hij zegt.

In de vakantie heeft ze op het land ook al een gekneusd hoefbeentje opgelopen maar daar is ze snel van genezen...
ook kan het natuurlijk wel slijtage zijn van ouderdom want ze is nu 17

Ik houd jullie op de hoogte

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:43

Ben benieuwd idd.................. van te lange hoeven gaan paarden niet snel kreupel lopen hoogstens onregelmatig.

Als je vader DA is had ik mn paard allang eens grondig in de kliniek waar hij werkt laten onderzoeken, vooral een Da zou moeten weten dat bij vaage kreupelheden je het niet TE lang moet aan kijken, mede om erger te voorkomen.

Meestal kun je de conclusie "slijtage" pas geven als er foto's van het betreffende gewricht gemaakt zijn of gericht onderzoek naar gedaan is dmv het geven van verdovende/pijnstillende injecties in het gewricht.

Maar er zijn Da's die zoveel werkervaring hebben dat ze in sommige gevallen bepaalde sympthomen herkennen en deze aan een gerelateerde aandoening kunnen koppelen.

Nogmaals veel succes met je pony en hopelijk valt het mee en kun je nog lang plezier met haar hebben!

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:48

Citaat:
Als je vader DA is had ik mn paard allang eens grondig in de kliniek waar hij werkt laten onderzoeken, vooral een Da zou moeten weten dat bij vaage kreupelheden je het niet TE lang moet aan kijken, mede om erger te voorkomen.

Mijn vader is geen dierenarts

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 18:40

Marah schreef:
Mijn vader is ook een DA



Sorry dat had ik verkeerd begrepen Verward

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:48

Owj ja dan heb ik het verkeerd begrepen ik bedoel Geen maar ben de G vergeten :p