Het is net of haar voorpluk loslaat...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Het is net of haar voorpluk loslaat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 20:44

Ik heb een tweejarige merrie en nu ontdekte ik vorige week dat ze een soort van schilfers rondom haar voorpluk heeft, het is net of haar voorpluk loslaat.
Het zit rond de hele voorpluk, is wit en het zijn allemaal schilfers. Het is ook gevoelig. Weten jullie misschien wat het kan zijn?? Het zit ook een klein beetje in haar manen, en als het erger wordt dan laat ik de DA komen.
Ik hoop dat het geen zomerexzeem(schrijf je dat zo Schijnheilig ) of iets dergelijks is... Huilen

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 01:35

Is het pijnlijk gevoelig, of jeukt het juist? Zijn het alleen schilfers, of beweegt het ook zonder dat je er aankomt?
Als het jeukt en het zijn alleen schilfers, dan zou ik de maantop en de manen eens wassen met betadineshampoo.
Als het uit zichzelf beweegt, dan zou het luis kunnen zijn, dan moet je gaan wassen met sebacil. Dat kan je bij de dierenarts krijgen en die vertelt je dan metteen hoe vaak je dat dan moet doen. Als je haar ook borstelt, moet je de borstels en manenkam ook meewassen, evenals je halster. Dan ben je waarschijnlijk het snelst van alles af.
Als het pijnlijk is, dan weet ik ook niet wat het is, dan zou ik sowieso de dierenarts er bij halen. Volgens mij verliest ze haar voorpluk niet echt, maar als het erg jeukt, kan ze wel gaan schuren.
Volgens mij heb je bij zomerexceem geen schilfers, dus ik denk niet dat dat het is. Succes met je merrie!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

schilfers en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 11:50

Betadineshampoo is een goede manier om het schoon te maken. Het ontsmet, ook als er door jeuk en schuren wondjes zijn gekomen helpt het geweldig. Je moet alleen niet denken dat dit soort huidproblemen na 1 keer wassen over zijn. Vergelijk maar met roos in je eigen haar, dat kan even duren. Gewoon volhouden, om de 2-3 dagen wassen met betadineshampoo en dan moet je na 2-3 keer wassen verbetering zien. Gebeurt dat niet (of wordt het erger) dan kan je weer verder nadenken.
(luis, schimmel?)