Paard loopt anders bij lichtrijden op r.been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Paard loopt anders bij lichtrijden op r.been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 06:55

Misschien is dit rijtechnisch, maar gezien dat mijn paard (een 17 jaar) peesblessure heeft (gehad) plaats ik dit bij medisch.

Bij mijn paard is in maart dit jaar een peesblessure geconstateerd (in het hoefkatrolgebied). Na veel stappen, zijn we nu weer wat aan het draven.
Alhoewel ik niet merk dat hij echt kreupel loopt, heb ik het gevoel als ik op de linkerhand rijd, dus lichtrijd op het buitenbeen (in dit geval het rechterbeen), dat mijn paard anders loopt. Hij wil dan ook het liefst gaan stappen, of ik moet van hand veranderen. Want rechtsom heeft hij geen last.
Ik ben erg benieuwd wat dit betekent (dat op het rechterbeen lichtrijden eigenlijk niet gaat). Zelf denk ik dat ie nog niet helemaal goed is. Maar misschien zijn er mensen met ervaring hiermee.

(hij staat sinds maart op egg-bars, ben tussendoor nog bij DA geweest en hij liep toen goed. Maar dat is al wel weer een maand of 2 geleden. Ik ben ook van plan om over een week of vier, vijf weer naar de DA te gaan. Indien nodig natuurlijk eerder.
Ik rijd ongeveer een half uurtje in de bak, waarvan zo'n 20 minuten stap, daarnaast ga ik soms het bos in met veel stapwerk)

Alvast bedankt voor je reactie.

[edit]Caps Lock uit titel verwijderd, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Lies1 op 30-09-04 06:57, in het totaal 1 keer bewerkt


Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 06:58

Dat gaat inderdaad beter (lichtrijden op de linkerhand op het linkerbeen)

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 07:24

Ik ben niet helemaal volledig geweest in de informatie. De laatste keer dat ik bij de DA was, liep hij op de rechte stukken goed. Daarna in de kleine cirkel. Hij liep linksom goed, en rechtsom liep hij nog niet goed. Volgens DA zou dit komen omdat hij zijn rechtervoetje eerst op de buitenkant van de hoef landt. De hoefsmid heeft hier ook aandacht aan geschonken bij het bekappen.
Morgenochtend moet ik weer naar de hoefsmid, dus ik ga dit ook met hem overleggen.

Als ik helemaal terug ga naar maart dit jaar, liep hij op een gegeven moment (tijdens kreupelheidsonderzoek) rechts en links kreupel.


Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 07:33

Wat je schrijft Randy, kan ik me helemaal in vinden. Bij het laatste bezoek aan de DA, ben ik op advies van DA weer voorzichtig begonnen. Misschien toch nog iets te vroeg.

Randy, bedankt voor je reacties


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, DotBot, germie, MerleSimone, Natashaa, paljaslaura, rollyjogered en 23 bezoekers