Kruisbanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Kruisbanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 19:00

als een paard last heeft van de kruisbanden waardoor de achterhand gaat slepen, en in de DRAF echt een slepende achterhand laat zien. Vermoedelijk ook pijn.

Wat te doen ????

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:11

Een zwakke achterhand kun je trainen dmv cavaletti. Als je denkt dat het pijn heeft, moet je zeker eerst de DA raadplegen.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:08

Voor alles, eerst DA raadplegen en zien wat dit veroorzaakt. Daarna kun je hopelijk iets doen.

Sam22
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:15

Kruisbanden is een groot probleem als er wat mis mee is.... ga eerst naar de DA... maar hoe weet jij zo zeker dat ie last heeft van zijn kruisbanden???

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:00

Dat laatste vraag ik mij ook af, Hoe weet je dat??


Bij mensen worden de kruisbanden vaak verwijderd.
Fysiotherapeuten hebben bepaalde testen om er achter te komen of de kruisbanden het probleem zijn, en zoja..welke.
Ook kunnen ze speciale trainingsschema's en oefeningen samenstellen om de spieren van de knie te trainen.
Kruisbandletsel kan erg veel pijn doen!

Dus idd eerst de da erbij halen en daarna de fysio, als hij aangeeft dat het een kruisband probleem is

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 12:30

Sam22 schreef:
Kruisbanden is een groot probleem als er wat mis mee is.... ga eerst naar de DA... maar hoe weet jij zo zeker dat ie last heeft van zijn kruisbanden???


Ik weet NIX zeker, het is mij verteld door iemand die sportpaarden op stal heeft staan. Daar komt maandelijks een fysio voor de paarden. En die mede-eigenaar stal zei dat paard last heeft van kaduke kruisbanden, maar DA kan voor zoveelste maal nix vinden.....

Maar lol gaat er af iedereen zegt dat paard niet deugt, ziek is, en ja, omdat wij zoals wij zijn weer super bezorgd zijn, weer de DA erbij, en weer super kosten....

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:48

Iemand kan zoveel zeggen, wie weet is het ataxie of radiculair syndroom ofzo......gewoon echt de fysio er bij halen!!!!

Sam22
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:32

Ten eerste vind ik dat niemand behalve een DA of fysio kan beoordelen dat de kruisbanden kapot zijn!!!!!!!.....je moet toch een aantal tests doen met het dier voor je zoiets met zekerheid kan zeggen.... als ze echt kapot zijn zal het dier ontzettend veel pijn hebben en nauwelijks kunnen lopen.... ik weet er alles van heb reeds 2 kunst kruisbanden in me eigen knie zitten....maar ja qua kosten zit je altijd aan met watvoor dier dan ook dat weet je gewoon....ik heb een kat die ook die operatie moest ondergaan en dat wilde ik ook goed hebben ook al kostte het me alles bij elkaar bijna 1000 euro... jammer maar helaas......

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:10

ga naar een goed kliniek of een DA waar je vertrouwen in hebt!
Niet zelf blijven dokteren!