* Jeuk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

* Jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 15:38

Dag allemaal,
Ik heb een vraag. Mijn arabier (18 jaar), koffievos, heeft -vooral in de zomer- erg veel last van jeuk aan manen en staart. Met als gevolg dat 'ie de boel kapot schuurt, soms tot bloedens toe; na de zomer Frusty heb ik een een paard met een heel stuk manenkam zonder manen en een vreselijke staart Huilen . Moet ik z'n manen weer Bloos punk knippen Lips are sealed : echt balen.
Ik vind het echt zielig voor hem en wil hem heel graag een jeukloze zomer bezorgen *LOL* .
In de winter heeft hij erg veel schilfers op zijn manenkam en staartwortel.
Ik hoop dat er goede (en milde) middelen op de markt zijn. Wie heeft er ervaring met een goed middel?
Alvast bedankt, ook namens mijn 'Noekje'!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:05

een wordt : boett deken. Haha!

kijk maar eens op andere topics onder zomer exceem

groetjes..

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:05

Klinkt idd als zomereczeem. Mijn paardje zit er ook mee.

Er zijn heel veel smeerseltjes op de markt, & ik heb er al heel veel geprobeerd, maar ben nog niets tegengekomen dat echt helpt. Ik was dit jaar begonnen met het smeren van TCK 97, omdat ik daar zoveel goeie dingen van gehoord had, maar nu zei mijn dierenarts dat er al veel paarden daar brandwonden (!) aan over gehouden hebben, dus daar ben ik maar onmiddellijk mee gestopt.

Ik heb dit jaar ook een Boett-deken gekocht, en daar was iedereen heel enthousiast over, & ik had er veel van verwacht, maar mijn pony wordt echt stapelgek van die hoofdkap. Maar 't kan misschien wel een goeie oplossing zijn, je paard ziet er dan wel uit als een echte sukkel, maar als 't helpt...

Het toeval wil, dat er een paar dagen geleden is vastgesteld dat mijn pony een leveraandoening heeft, & dat ze daardoor zo gevoelig is aan die muggetjes, omdat haar afweersysteem helemaal afgebroken is. Die beestjes zitten tenslotte op alle paarden, maar niet alle paarden reageren er op door zichzelf kapot te schuren. Misschien is het geen slecht idee om je paard eens helemaal te laten onderzoeken? Allez ja, ik zeg niet dat het zo is hoor, maar volgens de dierenarts is het bij veel paarden met zomereczeem zo dat die vanbinnen iets mankeren...