SARCOIDES

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:35

Zo raar is dat niet hoor... dat je in paniek raakt. Mijn paard moet morgen toevallig ook naar de kliniek om een sarcoid weg te halen (zit wel op een makkelijker plaats) en als je op bokt zoekt of op internet dan staan er allerlei teksten door elkaar. Bijvoorbeeld: 10 jaar geleden konden ze een stuk minder op het gebied van sarcoids en was de kans op recidive een stuk groter. Er zijn ook nieuwe behandelwijzen bijgekomen. Dat maakt dus wel verschil. Maar als je toevallig alleen de oudere teksten, of de doomteksten op bokt leest, dan wordt je daar dus niet vrolijk van.

In ieder geval: er kan meer dan vroeger, de kans op genezing (d.w.z. wegblijven van de sarcoid) is een stuk groter geworden als een paar jaar terug.


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:37

Dit zijn dus voorbeelden van verhalen die helemaal niet zo plezierig zijn om te lezen als je net zelf je paard met een sarcoid naar de kliniek brengt. Dat is dus precies wat ik bedoel. Heel naar natuurlijk zulke complicaties, maar die hoeven dus niet voor te komen.

Opvallend van bokt is dat de ingrepen waar het relatief makkelijk is gegaan niet altijd gemeld worden. Je krijgt dus een scheef beeld.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:54

Moonlight20 schreef:
sarcoom is kwaadaardig en oom is goedaardig
carcinoom is ook kwaadaardig, maar dit komt alleen bij klier en slijmvliezen voor. Knipoog
Ik wens jou heel veel sterkte toe


eh Verward
carcinoom is inderdaad kwaadaardig.. Maar we hebben het hier niet over carcinomen, maar over sarcoids. Dat is wat anders.

Bovendien komt bijvoorbeeld Plaveicel carcinool of basale celcarcinoom op alle plekken van de huid voor. Het is nl. huidkanker (bij mens of dier). Dus alleen bij klier en slijmvliezen???? Wat een onzin.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 15 bezoekers