Wie trekt de wolfskiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Wie trekt de wolfskiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:07

Een van onze pony's heeft 4 wolfskiezen (of -tanden, hoe je het wilt hebben) die door lijken te groeien. Ze worden in elk geval steeds groter en ze raken beschadigd; er zijn allemaal stukjes uit de buitenkant. Ik vermoed dat dit door het vechten met de andere pony komt (het bit zit niet tussen de tand en de wang) en ik kan niet echt zien of hij daar last van heeft. Wel is de ligging van het bit erg moeilijk aangezien [***] een vooruitgeschoven onderkaak heeft (de ondertanden staan voor de boventanden) zodat de bovenste wolfskiezen achter de onderste vallen. Misschien dat ze daardoor ook gewoon doorgroeien. En dan blijft er voor het bit nog maar weinig ruimte over. Ik vermoed dat hij dat zelf ook merkt want nu hij steeds beter naar de teugelhulpen luistert (en het bit niet meer vastpakt) gooit hij af en toe zijn hoofd bliksemsnel omhoog, volgens mij doordat het bit ertegenaan klapt.

Ik zit er aan te denken om ze daarom te laten verwijderen, maar ik vraag me af door wie dat gedaan moet worden; de dierenarts of de paardentandarts? Ik hoorde laatst dat alleen de dierenarts een verdoving mag zetten, maar de wolfskiezen zouden getrokken worden zonder verdoving (lekker idee... Scheve mond ). Hebben paarden na het trekken er veel last van en hoe lang mag je paard dan geen bit in?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, GrapeshotBot en 35 bezoekers