Hoe belazerd kun je worden?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Hoe belazerd kun je worden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:09

Dit is echt erg!! Boos!

Mijn paardje was kreupel en een homeopaat zei dat het haar achterknieën waren. Een andere veearts (van een kliniek) zei ook dat het haar achterknieën waren en ik moest haar van beiden maar sterker spuiten!! (goudspuit ofzo)

Ik vertrouwde beide niet, omdat mn beesje zwaar kreupel liep en ik het niet kon bedenken dat dat alleen maar komt omdat ze niet sterk genoeg is in 1 been!!

Vandaag naar Visdonk geweest (R'daal) en het is dus iets HEEL ANDERS!
Ze konden me zo en zo al vertellen dat ze geen baarmoederontsteking had (dan moet er echt pus enzo uit komen). Dus dat is al 1 oplichting van de homeopaat (geintje is €85,-). Weerstand had ze ook niet nodig (geintje is €35,-).

Na de foto's van haar linkerachterbeen (daaraan kreupel) gemaakt en ook van haar knieën!
Nou helemaal niks aan haar knieën dus! Maar het zit onder haar spronggewricht!
Het is daar iets dikker (stukje van spronggewricht naar pees) en het is dus zo dat ze een flinke smak ofzo heeft gemaakt. Daardoor is het wat aangetast en zich aan het herstellen, maar de pees (trekpees, als ik de naam goed heb) moet hierover heen. Het is nu geen gladde vlakte meer, maar ruw en dat doet dus pijn en gaat ze korter lopen met LA.

Ze moet nu 2mnd rusten en 30 min stappen. Daarna kijken of het beter is en anders shoktherapie.

Ik ben dus belazerd door 1 veearts en door 1 (naja zei dat ie was) homeopaat!
Dus mensen bedankt voor het reageren op mijn andere topic, want hierdoor heb ik het NIET gedaan en je ziet dus wel dat je vanaf buiten niet alles ziet!

Het had alleen maar erger geworden, want na die spuiten moet je 5 dagen rijden....ze moet juist rust hebben.

Dus THNX voor de mensen die reageerde!
En TIP: Pas dus echt flink op, want DA's zijn dus niet allemaal eerlijk!

Groetjes Tamaar & Savan

[edit]Naam verwijderd uit het topic, volgens Boktregel 1 en 2, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Let_be op 09-09-04 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:16

QuijoSavan schreef:
En TIP: Pas dus echt flink op, want DA's zijn dus niet allemaal eerlijk!

Groetjes Tamaar & Savan


Da's wel een heel boute uitspraak. Ik zou eerder zeggen: vraag eerder een second opinion.

Ook veeartsen zijn maar mensen, en de paardheelkunde staat vergeleken met de heelkunde voor mensen nog maar in de kinderschoenen.

Beterschap voor je paard toegewenst!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:20

Ja maar die dierenarts (bij kliniek aangesloten) probeerde al een half jaar mn paard te laten spuiten. Ze liep echt heel kreupel (begon zelfs met RV te kreupelen) en dan kijkt ie eff naar drafje en zegt dat ik moet spuiten, niet eens gevoelt of verder onderzoek...

Thnx voor t beterschap!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:22

Veeartsen en homeopaten kunnen ook fouten maken. Die mensen zijn er echt niet opuit om jou of je paard kapot te maken.
Maar wijs mij eens een kliniek, die foutloos is....

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:27

Dat zeg ik niet. Maar ik bedoel dat het makkelijk kan gebeuren zonder je het doorhebt!
En ik vind het gewoon slecht van die veearts (van kliniek) dat ie alleen maar even keek, meer niet.
En als ik de homeopaat gewoon had vertrouwt en geen topic had geopent dan had ik ook niks geweten.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:40

Eindelijk weet je nu wat het is OK dan! niet een fijn iets, maar beter dan die onzekerheid !

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:56

Je zult heus wel mensen hebben die weer wat goeds over homeopaten hebben...maar ik heb al zoveel onzin over die kerel gehoord(is ook echt geen homeopaat trouwens Clown ).
Hij mag niet spuiten en doet dit wel dus dat is strafbaar en ik vraag me af hoe hij door een paard heen kan kijken en 9 van de 10 keer dezelfde conclusie trekt....
Ik moet zeggen dat hij wel een volhouder is......die is al wat jaren aan het kwakzalven

Ik vertrouw maar 1 kliniek als er echt iets mis is met mn paardje en dat is die in Moerbeke....heb heel goede ervaring daar.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:10

tja, niet alle dierenartsen zijn even goed in het uitoefenen van hun vak. ik geloof niet dat die arts van die kliniek je bewust probeerde te belazeren. hij had het gewoon bij het verkeerde eind. heb zelf ook het een en ander meegemaakt met dierenartsen. met de ene kan ik wel door de bocht en met de ander niet. ik ga ook heel veel op mijn eigen gevoel af en meestal lig ik dan niet verkeerd.

Die homeopaat ken ik niet en kan er ook niks over zeggen. naar wat ik lees hier op de site wil ik hem geloof ik ook niet kennen.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:11

tja, niet alle dierenartsen zijn even goed in het uitoefenen van hun vak. ik geloof niet dat die arts van die kliniek je bewust probeerde te belazeren. hij had het gewoon bij het verkeerde eind. heb zelf ook het een en ander meegemaakt met dierenartsen. met de ene kan ik wel door de bocht en met de ander niet. ik ga ook heel veel op mijn eigen gevoel af en meestal lig ik dan niet verkeerd.

Die homeopaat ken ik niet en kan er ook niks over zeggen. naar wat ik lees hier op de site wil ik hem geloof ik ook niet kennen.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:12

Gelukkig voor je paard kijk jij verder dan je neus lang is. En ik geef je groot gelijk dat je geen drastische ingrepen laat doen voordat er gedegen onderzoek gepleegd is.

En of die andere DA oneerlijk was, durf ik zo niet te stellen...... maar wel heel erg makkelijk Huilen

Ik hoop dat het beestje over 2 maanden weer rad is!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:22

hmm niet fijn voor jou en je paard meis Lachen maar neem het de DA en de homeopaat niet schuldig, je kan beter proberen om je geld terug te krijgen, daar los je nog meer mee op Lachen

groetjes en sterkte met je paard

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:14

je krijgt echt je geld niet terug als je dierenarts een fout maakt hoor dan moet hij wel een hele grove fout gemaakt hebben en/of nalatig geweest zijn willen ze geld terug geven. want anders had ik nog heel wat te innen bij taconis en andere dierenarts.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:00

Het is inderdaad knap, als iemand vanaf de buitenkant een stellige diagnose kan geven Schijnheilig . Je kunt, lijkt me, een vermoeden hebben en dat checken door foto's/echo te laten maken. Maar laten we eerlijk zijn: zolang we deze mensen blijven uitnodigen om "hun vak" uit te oefenen, blijven ze hiermee bezig. Ik sluit niet uit, dat ze iets kunnen toevoegen aan herstel van problemen, maar dat spuiten enz. Verward Is hij verzekerd als hij daarmee onherstelbare schade veroorzaakt?

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:13

radicalM schreef:
Het is inderdaad knap, als iemand vanaf de buitenkant een stellige diagnose kan geven Schijnheilig . Je kunt, lijkt me, een vermoeden hebben en dat checken door foto's/echo te laten maken. Maar laten we eerlijk zijn: zolang we deze mensen blijven uitnodigen om "hun vak" uit te oefenen, blijven ze hiermee bezig. Ik sluit niet uit, dat ze iets kunnen toevoegen aan herstel van problemen, maar dat spuiten enz. Verward Is hij verzekerd als hij daarmee onherstelbare schade veroorzaakt?

Hier ben ik het heel erg mee eens.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:58

Thnx voor de reacties!

Ik ben inderdaad ook heel blij dat ik verder heb gekeken.
Vandaag voor t eerst gestapt en gekoeld met een goed gevoel dat ik met het juiste bezig was geweest.
Stel je voor als ik haar had laten spuiten en daarna weer ging rijden (je moet 5 dagen rijden na spuiten) en de homeopaat zei ook nog eens dat spuiten misschien meerdere keren moet... Misschien had ik dan al wel weetikveel hoevaak gereden en het alleen maar erger gemaakt en misschien wel "te" erg....

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:18

IIg goed dat je verder hebt gekeken, wij hebben juist weer geen goede ervaringen met Visdonk, maar gelukkig jij nu wel.

Maar gaf hij dan een diagnose zonder het paard zelf te hebben gezien als ik het goed begrijp?

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:29

Skipper schreef:
IIg goed dat je verder hebt gekeken, wij hebben juist weer geen goede ervaringen met Visdonk, maar gelukkig jij nu wel.

Maar gaf hij dan een diagnose zonder het paard zelf te hebben gezien als ik het goed begrijp?


Dit gaat niet over Visdonk ! die hebben juist WEL verder gekeken ! het gaat over een vage kwakzalver Haha!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:51

Dat je tegen Da's aanloopt waarmee je niet tevreden bent heb je altijd dat wilde ik zeggen. Zoals zij tevreden is over visdonk zetten wij er nooit geen stap meer binnen.

Die laatste zin die slaat idd op die homeopaat, was benieuwd hoe en wat omdat ik het niet heb gevolgd verder. Dus hoe en wat. Snappie?

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:26

De homeopaat is geweest en alleen gevoelt: baarmoeder infectie en knie blessure.
Veearts die langskwam: Alleen gekeken en moest haar maar sterker spuiten in haar knieën.
Visdonk: Kreupelheids onderzoek met röntgenfoto's en hierop kon je duidelijk niks zien aan haar knieën en wel een klein bultje onder haar spronggewricht. Ze lieten het ons zien door het te vergelijken met het andere been.
De DA daar dacht al dat er niks was aan de knie en toch maakte hij voor de zekerheid ook daar foto's van! Hij wilde het zekere nemen voor het onzekere!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:59

Ik snap dat je boos bent, maar iedere arts kan een verkeerde diagnose stellen. Dat is geen oplichterij.
RadicalM schreef:
Maar laten we eerlijk zijn: zolang we deze mensen blijven uitnodigen om "hun vak" uit te oefenen, blijven ze hiermee bezig.

Dit is een hele goede opmerking, we houden met z'n allen iedereen aan het werk.
In de alternatieve hoek zijn de beroepen lang niet allemaal beschermd. Iedereen kan zich dus uitroepen tot behandelaar. Om meer zekerheid over de kundigheid van iemand te hebben is het verstandig om iemand te hulp te vragen die ook een medische opleiding heeft.

Verder zijn Boktregel 1&2 niet voor niets opgesteld, vandaar dat ik de berichtgeving wat heb aangepast in dit topic.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:04

Sorry,

K wist niet dat ik namen mocht noemen, de andere topic ging helemaal over 'hem' en kreeg toen geen commentaar.

Nogmaal sorry

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:47

Misschien heel negatief hoor, maar je weet pas dat de rest het niet goed had en die ander wel als je paard weel helemaal goed is.

Zou het eerst maar eens afwachten, je weet nooit.
Ik hoop wel voor je dat het goedkomt.
Succes

jerte75
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-08-05

Re: Hoe belazerd kun je worden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 04:54

En QuijoSavan, hadden ze nu in Roosendaal uiteindelijk gelijk of had die Homeopaat het toch bij het rechte eind ?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hoe belazerd kun je worden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:53

Denk je dat dat nog interessant is na 2 jaar Jerte?
Oud topic, op zich al knap om die omhoog te halen.....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Hoe belazerd kun je worden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:38

Oud topic idd, als je wilt weten hoe het is afgelopen kan je de TS beter een pb sturen.