Doorrijden met zoolkneuzing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Doorrijden met zoolkneuzing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 22:22

Mijn hoefsmid constateerde vandaag dat mijn paard aan een van haar achterhoeven een zoolkneuzing heeft, onder het ijzer.
Waarschijnlijk is er zand ofzo tussen het iets loszittende ijzer gekomen en is dat gaan irriteren.

Ze heeft er alleen nog geen pas kreupel opgelopen, dus ik heb het helemaal niet in de gaten gehad... Bloos!

Nu heeft hij de hoef bekapt en begon het iets te bloeden, hij heeft het wel iets vrij gelegd, maar je kon zien dat het wel wat gevoelig was vlak na het beslaan.

Als ze nou morgen gewoon goed loopt en er niet zichtbaar last van heeft kan haar toch gewoon rijden?
Of kan ik dat beter niet doen...

Volgens de hoefsmid moet het in ieder geval over 4 dagen over zijn, anders moet ik hem weer bellen.

Wat zouden jullie doen???



Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 06:59

Het zit precies aan de voorkant van de hoef, en dat deel ligt hoofdzakelijkk vrij bij een achterijzer.
Hij ontdekte het met bekappen, en dat was hard nodig, dus dat moest wel even afgemaakt worden...

Ik ga vandaag gewoon even kijken hoe ze loopt.

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 12:27

Ik wilde ook al met soda of biotex gaan wassen, maar hij adviseerde om dat juist niet te doen, omdat de hoef dan te week wordt...

Ik ga vanavond even kijken hoe de stand van zaken is en hoe ze loopt. Ik doe in ieder geval even voorzichtig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abril2018, Balou_k, Daphneeeej, Dennenboom, IASCrawler, Ilse_123, Jackyow, Mariljo, mignonne2403, nonnekee, Room_Soesje, Skye93 en 20 bezoekers