spiertje of echt kreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

spiertje of echt kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:41

Hoi,
Ik heb even een vraagje. Maandag tijdens mijn les ging mijn paard opeens kreupel lopen. Dat was toen linksom het ergste. Toen zijn we dus maar met de les gestopt.
Dinsdag weer samen met mijn instructrice naar gekeken en toen was ze rechtsom kreupel, linksom was het ietsje stijf maar niet echt denderend.
Ook even op de rechte lijn op het harde gedraafd. Daar was niks te zien en op de volte op het harde zag je dr alleen wat stijfjes lopen. We hebben besloten om tot zondag met dr te gaan stappen en als het dan nog niet over is de DA erbij.
Gister en vandaag mee gestapt en vandaag ook even gekeken of het al over was. Rechtsom was het nu nog steeds het ergst, linksom alleen beetje stijf. Zo aan het lopen te zien zit het dan in haar rechterachterbeen.
Daarna hoeven gekrabt en daar laat ze helemaal niks bij merken. En het is ook helemaal niet dik of warm ofzo.
Zou dit alleen een spiertje kunnen zijn wat verrekt is of zou het toch meer zijn?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Groetjes Anneminke

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:00

Jeetje wat een pech zeg dit paard heb je nog niet zo lang he. Ik zou inderdaad even rust geven tot de dierenarts komt en niet te vaak 'uitproberen' en kijken of ze nog kreupel is. Succes ik hoop dat ze snel weer beter is.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 22:26

Nee, ik heb haar nog niet zo lang. Denk nu ongeveer 2 maanden. Het zit niet echt mee. Eerst had ze die wondjes en die bult van die sprong over de bakrand en nu is ze weer vaag kreupel.
Weet je al een datum wanneer je die 12jarige gaat laten keuren? (dat zou je doen toch?)

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 03:12

misschien een probleem in de rug !
paarden met rugproblemen lopen dikwijls stijf en ontlasten hun achterhand en gaan op de voorhand lopen !
veel beenproblemen komen voort van de rug !

groetjes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:58

Redgirl schreef:
Nee, ik heb haar nog niet zo lang. Denk nu ongeveer 2 maanden. Het zit niet echt mee. Eerst had ze die wondjes en die bult van die sprong over de bakrand en nu is ze weer vaag kreupel.
Weet je al een datum wanneer je die 12jarige gaat laten keuren? (dat zou je doen toch?)
ja de 25e laat ik haar in Bodegraven rontgelogische keuren Nagelbijten / Gniffelen
Het zit je zeker niet mee ja. Dat van die bakrand had ik ook gelezen. Schijnt vaak te gebeuren van die 'ongelukjes' als je een paard net hebt alles is nog nieuw dan enzo.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 10:26

shana schreef:
misschien een probleem in de rug !
paarden met rugproblemen lopen dikwijls stijf en ontlasten hun achterhand en gaan op de voorhand lopen !
veel beenproblemen komen voort van de rug !

groetjes


Ja, maar dan zou ze moeten reageren op als ik op de rug druk enzo. En wat ik daarmee ook uithaal (met die rug), ze gaat er alleen maar van staan slapen. Rolleyes Dus daar heeft ze geen pijn aan denk ik.