Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wig_love
Berichten: 1198
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:29

Aah, Arm diertje,
Echt niet normaal.!
wees blij dat je het 'savnds gezien heb en niet een dag later.!

Sterkte met het herstel! :(:)

hiboune

Berichten: 2301
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: ergens in het boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:30

heftig dit..
heel veel sterkte!

waterlelie48
Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:33

Daar ben ik weer:
Ik heb vanmorgen een ellenlang gesprek met de arts van de pony gehad.
Wat gaan we doen en hoe moeten we het aanpakken...ik opperde dus om naar de kliniek te gaan...Nu was hij daar niet geheel voorstander van (nu NIET allemaal op je achterbenen gaan staan, eerst verder lezen :D )
Ik vroeg wat zijn motivatie was om haar thuis te laten...Hij zei in de kliniek gaan ze niets meer doen dan wat wij hier nu al aan het doen zijn, wat losse stukken huid wegsnijden en spoelen...onder de antibiotica houden en that's it.
Thuis ben ik er bijna de hele dag mee bezig ..krijgt ze VEEL TLC (tender love and care)
Gaat ze naar een kliniek is ze toch meer een nummer...wordt ze twee keer per dag uit haar stal gehaald om te wonden te verzorgen en meer niet.
Ze hinnikt ook altijd als je komt om ffies met dr bezig te zijn...
Ook is ze vele malen monterder dan afgelopen zaterdag.
Je leest in dr ogen dat ze DOOR WIL.
Het risico wat je loopt in de kliniek, dat ze door bijv heimwee...of stress...een weerstandsvermindering krijgt is zeer groot aanwezig en dan zijn we natuurlijk veel verder van huis.
Misschien dat sommigen van jullie nu denken wat een stom wicht maar mijn gevoel is nog steeds goed...
Het enige waar we nu heel erg mee op moeten passen met deze warme dagen is dat er geen maden in de wonden komen want mocht dat gebeuren dan hebben we echt de popppen aan het dansen.
De arts gaat twee a drie keer in de week langskomen om te kijken of we nog op de goede weg zijn.
Mocht er natuurlijk op een gegeven moment sprake zijn van verslechtering (in conditie van pony of van de wond) dan gaat ze acuut door naar een kliniek.
We zijn er echt nog lang niet...weet ik en iedereen om me heen.
Maar wij gaan er toch alles voor inzetten om het voor elkaar te krijgen.
1 ding is zeker het wordt NOOIT weer de knappe pony die het was (al blijft ze voor mij de mooiste :9 )
En mocht het bovenste stuk manenkam toch nog geheel worden afgestoten dan zal ze ook op een stuk van 15 cm geen manen meer hebben en ook een gigantische kuil maar daar kijken wij dan wel overheen.
We houden toch weer HOOP!!!


Ik had hier de fotos geplaatst maar kreeg de tip om ze toch maar in een link te plaatsen zodat jullie zelf kunnen beslissen of je er naar wilt kijken of niet...
Bij deze dus




De linkerkant van de hals
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L8AXBNFP-D.jpg



Dichterbij hals links
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXRVYUXB-D.jpg




De rechterkant van de hals...onder dat weggesneden stuk kun je zo met je vingers naar de andere kant van de manenkam...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQACYZIR-D.jpg




Dichterbij hals rechts
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PPXAKKOP-D.jpg
Laatst bijgewerkt door waterlelie48 op 22-06-09 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: Je denkt de pony te laten dekken..wordt ze bijna afgeslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:36

Oh my god... wist niet dat het zo erg aan het uitdraaien was.

Wat een akelige foto's!!

Whinnylando

Berichten: 993
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:37

Ondanks de verschrikkelijke wonden, denk ik dat het met jouw speciale TLC toch wel in orde gaat komen met de pony :) Tijd heelt alle wonden, in dit geval letterlijk :)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:38

JEEEEMIG , arm beestje zeg , pffffft wat een verschrikking om daar tegenaan te moeten kijken..... arm dier !

Ik kan je helemaal begrijpen hoor !

Het is allemaal al vervelend genoeg en als ze dan ook nog van haar thuis wordt weggehaald dan is het nog veel vervelender voor het diertje. Als je zelf de zelfde zorg kunt bieden dan zou ik ALTIJD daar voor kiezen , JUIST in het belang van het beestje :j

Maar wat moet je nu in hemelsnaam met zulke gaten beginnen zeg , idd. met vliegen enzo :j

Poe hee...sterkte.....

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:38

Tsjonge jonge... Ik heb dit echt nog nooit zo gezien, en dat door zo'n rothengst... Ik begrijp de beslissing om haar thuis te houden. Veel sterke in ieder geval.

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:40

zooooooo, ik schrik me kapot. :(:)

heel veel sterkte & hoop echt zo dat alles goed komt, ik leef met je mee!

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: Je denkt de pony te laten dekken..wordt ze bijna afgeslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:41

mag ik vragen of je nog iets hebt gehoord van de eigenaren van de hengst? Heeft die nog iets van zich laten horen om te vragen hoe het met de merrie gaat?

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:41

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.. ik weet dat jij er voor 500% bent voor haar, en dat je niet meer kan doen dan dat je nu doet... Ik denk aan jullie!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:42

:r linkje beter misschien voor de jeugdige kijkers

Tja ik moet eerlijk zijn in Utrecht is je paard niet zomaar een nummer en daar komen zoveel studenten die toch ff knuffelen met je paard.
Zelf heb ik goede ervaringen en zij zou in een speciale ruimte komen onder bepaalde druk waardoor er minder kans zijn op insecten heel veel sterkte jij bent een toppertje pwoon ook hoor :D

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:43

wat een wonden, maar kan me wel vinden in de mening van je d.a. hoor!

kun je geen vliegenhals opdoen zodat er niets in de wond komt?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:43

Afschuwelijke foto's... wie verwacht nu zoiets.... sterkte!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:44

Mijn hemel, wat ziet het eruit. Ongelofelijk...
Maar meis, ik vind dat je het harstikke goed doet.

Zet 'm op saampjes, ik duim voor jullie!!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:45

ik kan me jullie beslissing om haar thuis te houden heel goed begrijpen, zeker met het emotionele trauma wat ze er ook aan over heeft gehouden denk ik dat een vertrouwde omgeving en mensen zeker bijdragen aan haar herstel.

heb je ook nog advies gekregen/gevraagd naar de mogelijkheden/opties voor diverse genoemde wondzalven?

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:46

ow ow ow wat een drama. ik zat de hele dag al te wachten op goed bericht. ik denk dat je bij jezelf goed na moet gaan wat je wil. haar thuis houden of naar de kliniek brengen. als jullie denken dat dit het beste is voor je paardje moet je dat doen!!
gaan jullie nog wel iets doen tegen het open liggen van de wonden? komt er iets op? het lijkt me niet zo fris zo namelijk...

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:47

tita schreef:
:r linkje beter misschien voor de jeugdige kijkers

Tja ik moet eerlijk zijn in Utrecht is je paard niet zomaar een nummer en daar komen zoveel studenten die toch ff knuffelen met je paard.
Zelf heb ik goede ervaringen en zij zou in een speciale ruimte komen onder bepaalde druk waardoor er minder kans zijn op insecten heel veel sterkte jij bent een toppertje pwoon ook hoor :D


Alleen die studenten zijn al een goede reden om je pony thuis te houden vind ik dan , niet ieder dier kan het waarderen.
Of het al niet erg genoeg is moet het beestje dan ook nog eens als entertainment dienen voor anderen omdat het natuurlijk best interessant is om te zien...

Nee hoor , lekker thuis houden als je de verzorging daar tip-top op peil kunt houden. Gewoon vertrouwd thuis heeft het beestje dan wat mij betreft de beste uitgangspositie voor een goed genezingsproces , idd. vooral ivm. stress en onzekerheid over de situatie , beestje snapt ook niet waarom hij niet in zijn vertrouwde omgeving is.

Vio

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:50

He bah wat een naar verhaal...... :(:)

Dat is toch niet wat je zou denken dat er zou gaan gebeuren. ;)

Veel sterkte gewenst.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:50

Kan je keuze goed begrijpen hoor!

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:51

Lieve Bokkers, :)

Mag ik jullie complimenteren voor de ontzettend sportieve manier van reageren op de verhalen en beslissingen van TS.

Dit is ongetwijfeld een ontzettende steun voor haar!

Top +:)+

santaju
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:52

ow mijn god! Ik ben al een tijdje een stille meelezer en ik verbaas me iedere keer weer over hoeveel schade een paardenbeet aan kan richten... Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke en drukke tijd. Blijf hoop houden en met veel liefde bereik je een waarschijnlijk in deze situatie meer dan dat ze in de kliniek zouden kunnen bereiken! B.t.w. is er niet een mogelijkheid om met een speciale constructie en fijnmazig gaas de wonden af te dekken? Je moet het dan uiteraard wel zo 'hangen' dat het niet in de wonden komt en dat er genoeg lucht bij de wonde kan blijven komen, maar je kan moeilijk constant met een vliegenmepper naast dr blijven staan... :Y)

Heel veel succes! Ennuh who cares about the looks?! Deze pony heeft overduidelijk karakter en dat is veel belangrijker!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:53

pmarena schreef:
tita schreef:
:r linkje beter misschien voor de jeugdige kijkers

Tja ik moet eerlijk zijn in Utrecht is je paard niet zomaar een nummer en daar komen zoveel studenten die toch ff knuffelen met je paard.
Zelf heb ik goede ervaringen en zij zou in een speciale ruimte komen onder bepaalde druk waardoor er minder kans zijn op insecten heel veel sterkte jij bent een toppertje pwoon ook hoor :D


Alleen die studenten zijn al een goede reden om je pony thuis te houden vind ik dan , niet ieder dier kan het waarderen.
Of het al niet erg genoeg is moet het beestje dan ook nog eens als entertainment dienen voor anderen omdat het natuurlijk best interessant is om te zien...

Nee hoor , lekker thuis houden als je de verzorging daar tip-top op peil kunt houden. Gewoon vertrouwd thuis heeft het beestje dan wat mij betreft de beste uitgangspositie voor een goed genezingsproces , idd. vooral ivm. stress en onzekerheid over de situatie , beestje snapt ook niet waarom hij niet in zijn vertrouwde omgeving is.


Dit is een beeld wat mensen hebben van Utrecht en dat valt reuze mee, mijn pony had 2 artsen en 3-co-assistents en verder stuk of 5 knuffelaars (mensen die verband vervangen en spuiten geven) hij is daar super verzorgd

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:55

trustHim schreef:
kun je geen vliegenhals opdoen zodat er niets in de wond komt?

Dat lijkt me ook niet fijn hoor.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:55

Respect hoor, dat je het zelf gaat doen! Is niet echt een prettig klusje, en er gaat heel erg veel tijd in zitten. Ik duim voor jullie dat eht allemaal mooi gaat genezen en blijf jullie volgen.

waterlelie48
Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:57

Lieve mensen...aub GEEN discussies over de Faculteit Utrecht...ik heb daar jammerlijk ook al jarenlange ervaring mee en mijn dieren die daar geweest zijn zijn daar super verzord...ik heb ook absoluut GEEN negatieve ervaringen mee...ik wil het gewoon nu het zo ''goed ''gaat thuis proberen...zodra het onhoudbaar wordt (wat ik NIET hoop natuurlijk)gaat ze echt daarheen...