Hoefbevangen, gekanteld bot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:20

Om dan maar eens een positiever verhaal neer te zetten: mijn vorige (sport)paard is tot 2x toe bevangen geweest. Ik ben, toen hij weer goed was, beide keren gewoon weer gaan starten (M1) en hij had echt nergens last van.

De verbinding van de hoefwand met het hoefbeen laat los op het moment dat je paard bevangen is. Daardoor kan het hoefbeen kantelen of recht naar beneden zakken (een zogenamde 'sinker'). Mijn paard had het laatste. Hij is beide keren na een flink aantal maanden na zijn hoefbevangenheid op de foto geweest en beide keren keren had situatie zich al een heel stuk hersteld. Hoe dat bij een gekanteld hoefbeen zit weet ik niet. Anyway, op het moment dat je paard weer gezond is, is de verbinding hoefwand - hoefbeen weer hersteld en kun je volgens mij gewoon weer alles doen met je paard. Wel is een paard dat 1x bevangen geweest is sneller nog eens bevangen. Dus oppasssen met overvoeren enzo.

Mijn paard liep overigens tijdelijk op speciaal beslag, hoefijzers, rubberzool en speciale siliconen kit tussen hoef en rubberzool. Siliconen zijn er later tussen uit gegaan en de zool nog later ook.

PS overigens wel knap van je DA dat hij zonder foto's kan zien dat je paard zijn hoefbeen gekanteld is. Heeft hij X-ray eyes ofzo??? Haha!

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beestenfreak, Eve_16, GoogleAdsense, Ilona__, Little_Gift, maitestar23, SentiBot, xJolijn en 70 bezoekers